تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اردیبهشت 1404 - 21:40
کد خبر : 17000

برگزاری همایش بر مدار امید در مشهد

همزمان با روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، همایش برمدار امید در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

به گزارش رخداد پرس، حجت‌الاسلام برهان باقری، مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) در همایش ” مدار امید” همایش تخصصی مدیران روابط عمومی خراسان رضوی که توسط سپاه امام رضا(ع) با مشارکت شهرداری مشهد در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، گفت: روز ۲۷ اردیبهشت به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی در سطح جهان نامگذاری شده است. همه جوامع و افراد با هر نوع تفکر تمرکز بر این دارند که از رسانه، ارتباطات و روابط عمومی استفاده کنند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند،” مشکل ما سخت افزار نیست و دشمن توان مقابله با جنگ سخت را ندارد، اما مشکل ما نرم افزار است.” دشمن در حال تسخیر ذهن ما است و این کار را از طریق رسانه و روابط عمومی انجام می‌دهد. دشمن در فضای مجازی کار می‌کند، که باید اصحاب رسانه که توانمندی دارند در عرصه فضای مجازی وارد و مقابله نمایند.

 

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: وقتی حرکت دشمن را رصد کنیم، متوجه خواهیم شد دشمن به کجا حمله می‌کند و باید از آن محافظت کنیم. دشمن در حال حمله به اصل دین و نظام است. او سعی دارد اعتماد مردم را از نظام سلب کند. تولیدات ما باید اعتماد مردم را برگرداند. زمینه برای اعتماد وجود دارد. خدمات زیادی در حال انجام است و باید محتوا تولید شود تا این خدمات معرفی شود.

 

حجت‌الاسلام باقری تاکید کرد: فراز و فرود وجود دارد و این در تمام دنیا هست. برای ما دشمنان به گونه‌ای وانمود کرده‌اند که این سختی ها فقط در کشور ما و برای ملت ما است. نام این همایش ” مدار امید ” هست، روحیه برای امید آفرینی در کشور بسیار وسیع و گسترده است اما باید اینها نشان داده شود.

 

حسین ضیائی، کارشناس و مدیر ارتباطات و روابط عمومی نیز در این همایش عنوان کرد: به فرمایش، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، ارتباطات مثل خاکریز است که از دو سمت به آن سو تیر پرتاب می‌شود. ما در حوزه روابط عمومی هم باید به اصحاب رسانه که روح لطیفی دارند، پاسخگو باشیم و هم حوزه کاری خود را مدیریت کنیم و خط قرمز‌ها را رعایت نمائیم. رسانه‌ها دنبال نقاط خاکستری می‌گردند و ما دنبال بازنمایی قوت خود هستیم.

 

وی با بیان اینکه؛ در مشهد آخر هفته‌ها ، حضور مدیران کشوری را داریم، ادامه داد: هنوز روابط عمومی در دستگاه‌ها به عنوان چشم و گوش دیده نمی‌شوند. امیدواریم مسئولین به سختی‌های کار روابط عمومی واقف شوند که روابط عمومی امین دستگاه است.

 

محمد حسین‌زاده، جانشین کمیته فرهنگی کنگره ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند، اهمیت زنده نگه داشتن شهدا کمتر از شهادت نیست. سال قبل در کنگره شهدای اصفهان، دست‌اندکاران کنگره را مجاهدین فی سبیل الله، خطاب کردند.

 

وی افزود: آنچه پیش‌ روی ماست، ادامه هدف عالی شهداست. روابط عمومی باید بداند پیام را، کی، چگونه و به چه کسی بدهد. شهدا میراثی به ما داده‌اند که آن هدف متعالی را باید به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم و زبان این پیام قابل فهم باشد. جمعیت خراسان رضوی ۷ میلیون نفر است که ۱۸ هزار شهید و قهرمان پرورش داده‌اند.

 

حسین زاده عنوان کرد: کنگره بزرگ ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی هدفی دارد که روابط عمومی باید این هدف را منتقل کند. این ۷ میلیون نفر، فکر، سلیقه، سن، شغل، نگاه و هدف متفاوت دارند و باید با قالبی پیام شهید منتقل شود که اثرگذار باشد. در قدم اول، اطلاع رسانی در برگزاری کنگره ۱۸ هزار شهید، کنیم. هدف دوم، گفتمان را منتقل کنیم و آن فرد را از گیرنده پیام به پیام رسان تبدیل نمائیم و در هدف سوم، گفتمان و کنش، تبدیل به تریبون گردد.

 

 

شایان ذکر است؛ در این همایش از مسئولین برتر روابط عمومی استان و نواحی مقاومت بسیج خراسان تجلیل شد. همچنین نشان خادم الشهدا به مدیران روابط عمومی برگزیده اعطا و میثاق نامه اهالی رسانه خراسان رضوی امضاء گردید.