مدیر شرکت دانش بنیان اقامت 24 در جمع خبرنگاران:
مشهد در حوزه آی تی مظلوم واقع شده است
به گزارش رخداد پرس، دکتر محمد صادق امین شریعتی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب افزود: علی رغم اینکه ما از سال ۱۳۸۵ به عنوان یک مجموعه فعال دانش بنیان در حوزه گردشگری در مشهد که معروف به شهر اولین ها است شروع به فعالیت کردیم اما هیچ دولتی به مسائل و مشکلات ما توجهی نکرد و حمایت از این مجموعه را به اما و اگرو آینده موکول کردند.
وی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم ، ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم و دورکار و ۷۰ تا ۸۰ نفر به صورت فنی و برنامه نویس در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: بزرگترین چالش ما ورود شرکت های سرمایه گذار است به طوری که برخی از این شرکت ها در حوزه گردشگری رسما با دامپینگ ورود می کنند و حتی با وعده های دروغین نیروهای زبده و فنی شرکت های دانش بنیان را غارت می کنند.
شریعتی با اشاره به اینکه مشهد در حوزه آی تی مظلوم واقع شده است، بیان داشت: اگرچه اولین و بهترین ایده های در حوزه فناوری اطلاعات در مشهد پایه ریزی و طراحی شده است اما شاهد این هستیم که امکانات و بودجه ها به سمت تهران و پایتخت سرازیر می شود و شهرهایی نظیر مشهد در این زمینه به فراموشی سپرده شده اند.
*رتبه اول حمایت از حقوق مصرف کنندگان
مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره هلدینگ اقامت ۲۴ با بیان اینکه این مجموعه به تازگی رتبه اول حمایت از حقوق مصرف کنندگان را کسب کرده است، تصریح کرد: این مجموعه دانش بنیان در حوزه گردشگری سالانه به طورمیانگین به ۴.۵میلیون نفر خدمات گردشگری ارائه می کند و سال گذشته به طور میانگین شبانه روز ۳هزار نفر ثبت مسافر و گردشگر در سایت اقامت ۲۴ به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه اقامت ۲۴ بزرگترین سامانه رزرو هتل در ایران است، افزود: با توجه به اینکه این مجموعه ارائه خدمات بیش از ۲هزار مکان اقامتی در سطح کشور را در اختیار دارد از این رو نزدیک به ۴۰ درصد رزرو هتل و اماکن اقامتی در ایران توسط مسافران و گردشگران از طریق این مجموعه صورت می گیرد و از سال قبل نیز قابلیت رزرو خدمات برای تورهای گردشگری را نیز به خدمات مجموعه اضافه کردیم.
شریعتی در مورد ارائه خدمات در سطح شهر مشهد نیز اظهار کرد: مجموعه اقامت ۲۴ همه هتل ها و اماکن اقامتی مشهد را تحت پوشش قرار دارد و حتی در بخشی از سایت نیز خدمات مربوط به خانه مسافرها با عنوان میزبون نیز طراحی شده است و به طور میانگین ۳۵ درصد تقاضای مسافران و گردشگران از اقامت ۲۴ مربوط به شهر مشهد است.
*ارائه خدمات با ضریب آنلاین
مدیرعامل شرکت دانش بنیان نوید ارتباط پایدارایرانیان نیز در بخش دیگری از این نشست بیان داشت: یکی از مواردی که در این مجموعه تاکید زیادی به آن صورت می گیرد رعایت حقوق مشتریان است از این رو سیستم پشتیبانی اقامت ۲۴ به صورت شبانه روز فعال است و تاکنون ۳۰۰ هزار نظر و دیدگاه مشتری در این سایت ثبت شده است.
مهندس هادی ملک بابیان اینکه جزو سه پلتفرم اول کشور در حوزه گردشگری و اقامت هستیم، افزود: سیاست و ماموریت این مجموعه در حوزه رقابتی در مرحله اول جذب مشتری و سپس ارائه خدمات با ضریب آنلاین بالاتر است.
وی ادامه داد: ۴۰۰ هزار نفر در سایت اقامت ۲۴ ثبت نام کردند که تاکنون ۸۰ درصد آنها از خدمات این سایت استفاده کرده اند.
ملک در مورد امنیت شبکه این مجموعه نیز گفت : به طور کلی امنیت شبکه یک مسئله نسبی است اما به طور یقین می توانیم اعلام کنیم که پلتفرم ما ایمن است و علی رغم اینکه در بازه های زمانی مورد حمله گروه های هکری قرار گرفت اما به خوبی توانستیم این موارد را مدیریت کنیم.