تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اردیبهشت 1404 - 19:11
کد خبر : 16445

استاندار خراسان‌رضوی در آیین شکرانه خدمت:  

میزبانی زائران نعمتی برای خراسانی‌هاست  

استاندار خراسان‌رضوی گفت: حضور زائران امام‌رضا(ع) در مشهد و میزبانی از آنان، نعمتی برای خراسانی‌هاست.

به گزارش خداد پرس، غلامحسین مظفری امروز سه‌شنبه در آیین شکرانه خدمت و تجلیل از خدمتگزاران زائران رضوی اظهار کرد: حضور زائران امام‌رضا(ع) در مشهد و میزبانی از آنان، نعمتی برای خراسانی‌هاست و این نعمت را قدر بدانیم.

 

وی افزود: به‌لطف خداوند، برکت امام‌هشتم(ع) و تلاش دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در نوروز ۱۴۰۴ میزبانی خوب و درخور شأنی از زائران رضوی داشتیم.

 

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: در بازدیدهای میدانی از روند خدمات‌رسانی به زائران، مشاهده می‌کردیم که همگان عاشقانه با دل و جان پای کار بودند و به‌عنوان تکلیف اداری به این موضوع نگاه نمی‌کردند.

 

مظفری بیان کرد: خوشبختانه مجموعه مسئولان اداری، اجرایی و حاکمیتی در خراسان‌رضوی از تجربه مدیریتی بالایی در میزبانی و استقبال از زائران و مسافران برخوردارند که این تجارب، پشتوانه و سرمایه برای استان محسوب می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: در این بین نواقصی وجود داشت که نمی‌توان آن‌ها را انکار کرد؛ اما باید بکوشیم این مسائل را بهبود ببخشیم و خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران ارتقا دهیم.

 

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه می‌بایست به‌صورت شایسته‌تر و هوشمندانه به زائران رضوی خدمت کنیم، اضافه کرد: بسیاری از مدیران در کشور علاقه دارند تا به‌جای ما در این استان فعالیت کنند و این توفیق نصیب‌شده و استثنایی را قدر بدانیم.

 

مظفری گفت: برای رفع کمبودها و مشکلات باید با فرمانداران شهرستان‌ها جلساتی داشته باشیم و از مبادی عزیمت مسافران، امور را مدیریت کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: استان خراسان‌رضوی و کلان‌شهر مشهد در ۳۶۵ روز سال همواره آماده پذیرایی و میزبانی از زائران و مسافران است.

 

قائم‌مقام تولیت آستان‌قدس رضوی نیز در این نشست گفت: در بین خدام بارگاه علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) ۶۲ عنوان خدمت وجود دارد و وظیفه خود می‌دانیم خادم زائران به‌ویژه در رفع کمبودها باشیم.

 

مصطفی فیضی افزود: خدمات به زائران جای تقدیر و تجلیل دارد؛ اما از دولت می‌خواهیم پیگیر نارسایی‌ها باشد.

 

وی مطرح کرد: مدیران می‌بایست بیشتر به سمت برطرف‌کردن چالش‌ها و پیگیری مسائلی که مدنظر رهبر معظم انقلاب نیز است، حرکت کنند.

 

قائم‌مقام تولیت آستان‌قدس رضوی یادآور شد: امیدواریم آنچه در شأن زائران ایرانی و غیرایرانی است، خدمت کریمانه‌ای داشته باشیم.

 

همچنین معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی بیان کرد: در نوروز امسال قریب به ۶ میلیون زائر و مسافر از طریق مبادی زمینی، ریلی و هوایی وارد مشهد و خراسان‌رضوی شدند.

 

حجت‌الاسلام علی عسگری اضافه کرد: در شب‌های قدر و لحظه تحویل سال حدود پنج میلیون نفر در حرم مطهر امام‌رضا(ع) توفیق تشرف داشتند و این حضور بدون ایجاد مشکل و دغدغه مدیریت شد.

 

وی با اشاره به اقدامات شهرداری مشهد افزود: قطار شهری و خطوط اتوبوس‌رانی در این ایام به‌صورت رایگان زائران و مجاوران در مسیر حرم مطهر جابه‌جا می‌کردند و این کلان‌شهر با کاشت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بوته گل به استقبال بهار رفت.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: با تلاش‌های پلیس راه، نیروهای هلال‌احمر و گسترش پویش #نه_به_تصادف شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیرها و محورهای مواصلاتی استان بودیم.

 

حجت‌الاسلام عسگری با بیان اینکه ۲۰ ایستگاه استقبال از زائران در مبادی ورودی خراسان‌رضوی و مشهد مستقر شدند، عنوان کرد: اعضای کمیته‌های ۱۴‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین مشغول خدمت به زائران و گردشگران بودند.

 

وی یادآور شد: در ایام خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی ۶۹ بیمارستان و ۵۶۵ مرکز کلینیکی به‌صورت شبانه‌روزی فعال بودند.

 

مدیرعالی حرم مطهر رضوی نیز گفت: بی‌تردید همه افراد در خدمتگزاری به زائران امام‌رضا(ع) دارای توفیق نورانی هستند.

 

رضا خوراکیان اظهار کرد: این‌که مردم می‌خواهند لحظات ارزشمند خود را در جوار بارگاه رضوی باشند، از عمق باور و اندیشه آنان نشئت می‌گیرد.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از اعضای ستاد خدمات سفر استان افزود: در حوزه ترویج معارف اهل‌بیت(ع) راه‌های نرفته بسیار داریم.