تاریخ انتشار : دوشنبه 8 اردیبهشت 1404 - 23:42
کد خبر : 16626

دو معلم استان خراسان رضوی در جمع بیست معلم برتر کشور قرار گرفتند

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: با اعلام اسامی نهایی معلمان نمونه کشور توسط ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم، دو تَن از معلمان استان خراسان رضوی توانستند در جمع بیست معلم برتر کشور قرار بگیرند.

به گزارش رخداد پرس، مصطفی  اسدی امروز دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، با تاکید بر نقش بی‌بدیل معلمان در ساخت تمدن و جامعه انسانی، اظهار کرد: سعادت هر جامعه‌ای مستلزم وجود معلمانی تراز و فرهیخته است لذا تکریم آنان به معنای تکریم جامعه و تعالی بشریت است.

وی با اشاره به اینکه توسعه، امنیت، اقتصاد و فرهنگ یک کشور بدون تقویت جایگاه معلمان محقق نخواهد شد، افزود: جوامعی که در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کرده‌اند، امروز در زمره کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته جهان هستند. ما نیز باید به معلمان خود منزلت واقعی ببخشیم و این قشر ارزشمند را به صدر بنشانیم.

اسدی با اشاره به روند انتخاب معلم نمونه، اظهار کرد: انتخاب معلم نمونه امسال نسبت به سال گذشته، با تغییراتی از جمله سبک شایستگی و محوریت تدریس معلم همراه بوده است و این مهم باعث شد که معلمین شاغل در دورترین نقاط روستاها نیز سهمی از انتخاب معلم نمونه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول سه هزار و ۷۶۰ نفر در سطح استان انتخاب و به مرحله ارزیابی رسیدند، افزود: از هر ۵۰۰ معلم نمونه منطقه‌ای یک نفر به عنوان معلم نمونه استانی انتخاب شد که در نهایت ۳۸۵ نفر به مرحله بررسی استانی رسیدند..

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در نهایت ۱۴ معلم نمونه بر اساس سهمیه امسال استان انتخاب شدند که از میان آنها دو نفر به عنوان معلم نمونه کشوری برگزیده شده‌اند.

عدالت آموزشی با همکاری تمام نهادها محقق می‌شود

اسدی در ادامه با اشاره به آغاز “نهضت عدالت آموزشی” توسط ریاست محترم جمهوری، آن را اقدامی بی‌سابقه در تاریخ جمهوری اسلامی دانست و افزود: تاکنون بیش از ۲۵ جلسه با حضور شخص رئیس‌جمهور یا نمایندگان عالی‌رتبه دولت با محوریت آموزش و پرورش برگزار شده که نشان از اولویت‌بخشی ویژه به این حوزه دارد. در این راستا، استانداران سراسر کشور موظف شده‌اند که دو هدف اصلی یعنی ارتقاء آموزش و پرورش و رفع بی‌عدالتی‌های آموزشی را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند.

وی در تشریح اقدامات انجام شده در خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون بیش از ۷۵ درصد مدارس نیازمند تخریب یا بازسازی شناسایی شده‌اند و پروژه‌های مربوط به آن‌ها تعریف و اجرایی شده است. تلاش می‌کنیم تا پایان سال با تکمیل شناسایی مدارس باقی‌مانده، مسیر عدالت آموزشی در استان هموارتر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: با مشارکت مردم و مسئولین، فضایی ایجاد شده است که ارتباط میان جامعه و آموزش و پرورش تقویت شود و این ارتباط می‌تواند الگویی برای سایر حوزه‌های ملی باشد.

پرونده معلم متخلف مشهدی در مرحله صدور حکم

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت پرونده معلم خاطی مشهدی که اسفند سال گذشته، دانش آموز خود را به شدت مضروب ساخته بود، گفت: با استناد به گزارش حراست آموزش و پرورش، بدون اغماض تمامی تخلفات بررسی و پرونده‌ تخلف به شکل موثر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی ضرورت انجام تست سلامت روان از معلمان در بدو استخدام را اعلام و بیان کرد: با استناد به گزارش حراست آموزش و پرورش، پس از دریافت گزارش مبنی بر تخلف آشکار یک ناظم، پرونده این فرد در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ به هیات تخلفات آمده و پس از عید، ابلاغ اتهام به فرد صورت گرفت و اینک در مرحله صدور رای قرار گرفته است.