گفتگو و تبادل نظر سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با آقای دکتر کاظمی وزیر محترم آموزش و پرورش
به گزارش رخداد پرس، دکتر احسان عظیمیراد نماینده مردم شریف مشهد و کلات و سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با آقای دکتر کاظمی وزیر محترم آموزش و پرورش، درخصوص مهمترین موضوعات حوزه آموزش و پرورش دیدار و گفتوگو کرد.
موارد مطرح شده به شرح ذیل میباشند:
۱⃣ ارائه طرح جدید ساماندهی معلمان طرحهای مختلف فعلی که با کمک مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی آماده شده است. این طرح، مشکلات معلمان را برطرف و نحوه تعیین وضعیت و بکارگیری ایشان در آموزش و پرورش را مشخص میکند.
مقرر شد وزیر محترم و معاونین وزارتخانه، بررسی لازم را به عمل آورده و ظرف مدت کوتاهی، کمیتهای در وزارتخانه با حضور نمایندگان کمیسیون تشکیل و طرح مذکور نهایی شود.
۲⃣ بررسی وضعیت اصلاح مصوبه تاثیر قطعی معدل در کنکور و ارائه فرصت ترمیم معدل به دانش آموزان که دکتر کاظمی اعلام کردند موضوع در کمیتهای در ستاد وزارتخانه در حال بررسی دقیق برای اعلام پیشنهاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
۳⃣ مسئله مشکلات گزینشی داوطلبان کدهای مختلف ۵، ۶ و ۱۹ و بند ۲ آزمونهای استخدامی و آموزگاری و دانشگاه فرهنگیان مطرح و مستندات و درخواستهای عزیزان از کل کشور را در قالب بستهای تقدیم دکتر کاظمی کردم و درخواست کردم یکی از معاونین ایشان به طور جدی مامور بررسی و پیگیری و ارائه پاسخی شفاف شود.
۴⃣ مسئله درخواست تجدید نظر برای اعلام رتبههای آزمونهای استخدامی و فرصت تکمیل ظرفیت جدید نیز مسئله چهارمی بود که با دکتر کاظمی صحبت کردم و درخواستهای مکتوب داوطلبان عزیز، برخی از کارنامههای عزیزان و درخواست خودم را تقدیم ایشان کردم.
۵⃣ مسئله صدور احکام بازنشستگان عزیز ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ و رفع مشکلات صندوق بازنشستگی و سازمان برنامه و بودجه، موضوع دیگری بود که مستندات و نامه را تقدیم کردم و وزیر محترم گزارشی از پیشرفت در این زمینه و توافق در صدور احکام را ارائه کرد.
۶⃣ موضوع افزایش سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان به ۳۰ سال نیز خدمت دکتر کاظمی مطرح و نامه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به ریاست محترم جمهور به ایشان جهت پیگیری در شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم شد. وزیر محترم ضمن اعلام مسائلی در افزایش سن به ۳۰ سال از جنبههای مثبت و منفی، قول دادند در اسرع وقت بهترین حالت ممکن را بررسی و اعلام کنند.