تاریخ انتشار : جمعه 12 خرداد 1402 - 14:39
کد خبر : 1205

آیت‌الله علم‌الهدی:

آیت‌الله علم‌الهدی: مشکل افزایش اجاره مسکن نیازمند اقدام فوری است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حل موضوع افزایش اجاره مسکن نیازمند اقدام فوری است و باید تصمیم جدی برای بهبود و کاهش قیمت مسکن اتخاذ شود.

به گزارش رخداد پرس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از مسوولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: اجاره‌هایی که روز به روز افزایش پیدا می‌کند، نه‌ فقط مناطق مرفه نشین بلکه حتی حاشیه شهر را هم درگیر کرده و باید به قید فوریت این مسئله چاره اندیشی شود.

وی بیان کرد: اولویت اصلی شهر امام رضا(ع)، حاشیه شهر است که نیازمند اقدام فوری است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه باید از تشکل‌های مردمی و فعالان حاشیه شهر که بیشتر آنها جوان، خوش‌فکر و با انگیزه هستند برای حل مشکلات این منطقه استفاده کرد، گفت: از نقطه آغاز تا پایان، جریان را به‌صورت مردم‌پایه مدیریت کنید.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: اصلاح مسیرهای نادرست حاشیه شهر در گرو اصلاح نظام ساخت‌وساز مسکن است که مدت‌هاست این مناطق را به خود درگیر کرده و بهبود شرایط در بسیاری از زمینه‌ها را در گرو خود قرار داده است.

حاشیه شهر مشهد با گستره‌ای که ۱۳ درصد از مساحت این کلانشهر را دربرمی گیرد، ۳۲ درصد جمعیت مشهد را در خود جای داده‌ است، یعنی افزون بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت حدود چهار میلیون نفری این کلانشهر در ۶۶ پهنه حاشیه شهر مشهد سکونت دارند.

برچسب ها :

ناموجود