تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 7:21
کد خبر : 4006

افتتاح همزمان هشت مدرسه استثنایی کشور در قم

وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام در دستور کار وزارتخانه قرار دارد که تحول در رسیدگی به امور دانش آموزان استثنایی، از افتخارات دولت سیزدهم است.
افتتاح همزمان هشت مدرسه استثنایی کشور در قم/ وزیر آموزش و پرورش: توسعه مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام در دستور کار است

به گزارش رخداد پرس از قم به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس استان قم، رضامراد صحرایی که امروز در ارتباط زنده با پنج استان کشور و در آیین افتتاح همزمان هشت مدرسه استثنایی سخن می گفت با ارائه گزارش و آماری از خدمات دولت سیزدهم در عرصه آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: تحول در رسیدگی به امور دانش آموزان استثنایی، از افتخارات این دولت است.

وی همچنین متناسب سازی فضاهای آموزشی را در دستور کار وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: توسعه مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام در سراسر کشور را پیگیری و دنبال می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد ساخت مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیسم به زودی عملیاتی و اجرایی شود.

در این مراسم که در قالب افتتاح متمرکز هشت مدرسه استثنایی در پنج استان کشور و به میزبانی استان قم برگزار شد، از خدمات بانیان دبستان استثنایی هادی فخار قمی و از جمله خانواده مرحوم حاج عباسعلی علی محمد بیگ به عنوان بانی زمین و علیرضا خرمی روز به عنوان بانی بنای این مدرسه تجلیل شد.

علیرضا خرمی روز در سخنانی در این مراسم گفت: بیست سال پیش که همراه پدربزرگم، نخستین مدرسه را افتتاح کردیم، برق خوشحالی را در چشمان آن مرحوم دیدم و امروز نیز خوشحالم که دبستان استثنایی هادی فخار قمی به نام دایی مرحومم به سرانجام رسیده است.

وی با اشاره به این که مرحوم هادی فخار قمی از معلولیت جسمی رنج می بُرد اظهار کرد: اطمینان داریم که آن مرحوم در سرای باقی شادمان است.

خرمی روز سخنان خود را با این بیت به پایان رساند که «ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/ موجیم که آسودگی ما عدم ماست».

قرائت قرآن توسط قاری روشندل محمدرضا شُکرانی، ذکر توسل به مناسبت ایام فاطمیه توسط مسعود زمانی مدیر مدرسه نخبگان قم و همچنین اجرای گروه سرود دختران دانش آموز مدرسه استثنایی حسین مسعودیان از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

همچنین در ادامه این مراسم زهرا علیخانی به عنوان دانش آموز دیروز مدرسه استثنایی حسین مسعودیان در قم و دانشجوی امروز رشته روانشناسی در سخنانی خاطر نشان کرد: امروز دوازدهم آذر ماه به عنوان روز جهانی معلولان ثبت شده است، اما من نمی خواهم از کمبودها گلایه کنم، بلکه می خواهم از انسان و انسانیت، شناختی به مخاطبان خود ارائه دهم.

وی افزود: آمده ام تا روی تمام ترس ها و ناامیدی ها خطی بکشم؛ شجاعانه می گویم خلق شده ام تا با تمام کمبودها، از خودم انسانی صبور و بی باک بسازم.

زهرا علیخانی در پایان سخنان خود خطاب به حاضران تصریح کرد: ما قول می دهیم شادمانه و قوی به ادامه زندگی بیندیشیم؛ شما هم قول بدهید تا به تمام کاستی های روحتان فکر کنید و به جبران بیندیشید.

برچسب ها :

ناموجود