تاریخ انتشار : دوشنبه 27 فروردین 1403 - 13:50
کد خبر : 7672

اقدامات ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان/ بیش از ۱۵۰ هزار تذکر لسانی داده شد

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی و جانشین قرارگاه طلایه‌داران ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: باتوجه‌به اینکه امسال آغاز سال نو هم‌زمان با ماه مبارک رمضان بود نگه‌داشتن حرمت روزه‌داران در ایام نوروز امری الزامی بشمار می‌رفت در همین راستا بیش از ۴۰ هزار تذکر لسانی در بوستان‌ها، اماکن گردشگری، غذاخوری‌ها، کافی‌شاپ‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها انجام شد.

 

به گزارش رخداد پرس، محسن ملی، معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی و جانشین قرارگاه طلایه‌داران ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی در گفت‌وگو با روابط‌عمومی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان اعلام کرد: باتوجه‌به اینکه امسال آغاز سال نو هم‌زمان با ماه مبارک رمضان بود نگه‌داشتن حرمت روزه‌داران در ایام نوروز امری الزامی بشمار می‌رفت در همین راستا بیش از ۴۰ هزار تذکر لسانی در بوستان‌ها، اماکن گردشگری، غذاخوری‌ها، کافی‌شاپ‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها شامل ۳۰ هزار تذکر در روز طبیعت و ۱۰ هزار تذکر به واحد‌های صنفی در ایام ماه مبارک رمضان انجام شد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰۰ طلایه‌دار در اجرای طرح نظارتی و تذکر لسانی ماه مبارک رمضان افزود: همچنین باتوجه‌به درخواست فرمانداری و فرماندهی نیروی انتظامی استان به‌منظور جلوگیری از هرگونه حرمت‌شکنی در روز شهادت حضرت علی (ع) که هم‌زمان شده بود با ۱۳ فروردین‌ماه و روز طبیعت تعداد ۳۰۰ نفر از طلایه‌داران معروف در پارک‌ها، بوستان‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری سطح شهر مشهد فعال بودند و بیش از ۳۰ هزار تذکر لسانی به افراد در صورت اتراق و روزه‌خواری در اماکن تفریحی و عمومی دادند.

 

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی و جانشین قرارگاه طلایه‌داران ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی بیان کرد: تیم‌های طلایه‌داران معروف از ابتدای ماه مبارک رمضان تا عید فطر در تمام نقاط شهر مشهد فعالیت داشتند و به واحدهای صنفی که خارج از ساعت اعلام شده، غذا سرو می‌کردند بیش از ۱۰ هزار تذکر لسانی دادند. دراین‌ارتباط ۴۴ واحد صنفی متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان در ماه مبارک رمضان امسال انجام داده است تهیه و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی توسط برخی از عرصه‌های طلایه‌داران است. برای خرید هر بسته معیشتی بیش از ۱۰ میلیون ریال هزینه شده است و بین نیازمندان حاشیه شهر مشهد توزیع شد.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی و جانشین قرارگاه طلایه‌داران ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان و سال نو همچنین طرح غرفه‌های مهرانه و مهربانی باهدف تکریم زائران از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۲۰ فروردین‌ماه امسال در اطراف حرم اجرا شد و به زائران خدمات ارائه کردند. در طرح مهربانی بیش از یکصد هزار تذکر لسانی داده شد و طرح غرفه‌های مهرانه در ۸ نقطه اطراف حرم رضوی با موضوعات مشاوره خانواده و ازدواج، کودک و نوجوان، پاسخ به شبهات، انس با قرآن، روایتگری و کتاب‌خوانی اجرا شد که با استقبال پرشور زائران رضوی همراه شد.

برچسب ها :

ناموجود