تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 - 18:49
کد خبر : 7801

برگزاری بیست و سومین گردهمایی دفاتر نمایندگی نظام مهندسی خراسان رضوی

تاکید بر نهضت ملی مسکن و ارائه گزارش کمی از عملکرد سازمان و نمایندگی ها از نکات مهم این گردهمایی بود.

 به گزارش رخدادپرس، بیست و سومین گردهمایی ادواری دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان اداری خراسان رضوی با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره، رئیس اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی استان و مدیران و روسای و اعضای هیات اجرایی دفاتر نمایندگی برگزار شد.در این گردهمایی، حسین بشیر، رئیس هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، با بیان اینکه نهضت ملی مسکن یکی از مهمترین موضوعات حال حاضر کشور است، همکاری مجموعه سازمان در این زمینه را تاثیرگذار دانست و گفت: مهندسین استان ظرفیت خوبی برای طراحی و نظارت بر پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارند که با دفاتر نمایندگی توانستیم به خوبی از این ظرفیت در سطح شهرستانهای بهره ببریم و امیدوارم مردم از خدمات مهندسی در شهرستانهای استفاده مطلوب را ببرند.

 

مسعود افخمی گلی، نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی در گردهمایی با اشاره به ارسال الکترونیکی مدارک صادره از شهرداری برای ساختمان اعم از صدور پروانه و پایان کار از طریق سامانه شهرداری به سازمان نظام مهندسی در سطح استان اشاره کرد و گفت: سازمان بازرسی و اداره کل راه و شهرسازی این موضوع را رصد و پیگیری می کند.

افخمی در پایان از بهره‌برداری از مجموعه ورزشی مهندسین در چند روز آینده خبر داد و گفت توجه ویژه به ارائه خدمات رفاهی به اعضا داشته ایم و نوسازی، ایمن سازی و تجهیز مجموعه باغ ارغوان و افتتاح مجموعه ورزشی مهندس از جمله این اقدامات بوده و از هرگونه اقدام ماندگاری در شهرستان های استان حمایت میکنیم.

در این گردهمایی، زهید زارعی نایب رئیس دوم سازمان گزارشی از اقدامات انجام شده در دوره نهم هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ارائه کرد.
وی گفت: نمایندگی های سازمان سهم ۱۴ درصدی از مجموع مصوبات هیات مدیره و ۲۳ درصدی از مجموع مصوبات هیات رئیسه در این دوره داشته اند. وی همچنین از فعالیت ۸۴ نفر پرسنل در این سازمان خبر داد و گفت: ۵۷ نفر از این افراد به صورت تمام وقت و ۲۷ نفر به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند. زارعی در ادامه از خرید و بازسازی ساختمان های نمایندگی در طرقبه و شاندیر، چناران، گلبهار درگز، مه ولات و … خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: این پروژه به عنوان یک ابر پروژه در سطح کشور مطرح شده است و شهرستان های بجستان، جغتای،تربت جام،گناباد، بردسکن، تایباد، سبزوار و گلبهار در این حوزه عملکرد بالایی داشته است. زارعی از ثبت ۱۲۵ هزار متر مربع پروژه خود مالک در بجستان در سال ۱۴۰۲، ۶۸ هزار متر مربع در بردسکن، ۱۰۷ هزار متر مربع در تایباد، ۲۱۲ هزار متر مربع در تربت جام و ۱۰۲ هزار متر مربع در جغتای در این راستا خبر داد. وی همچنین از ثبت ۱ میلیون و ۱۱۱ هزار متر مربع پروژه انبوه ساز در گلبهار خبر داد.

عضو هیات سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در ادامه به ارائه آمار ساخت و ساز در سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ در قالب پروژه نهضت ملی مسکن پرداخت. وی همچنین از مساعدت به ۱۴۶۷ مورد پروژه در شهرهای فاقد ناظر به تعداد کافی در این دوره خبر داد. زارعی در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری دوره های آموزشی ارتقا و تمدید پروانه برای اعضای نمایندگی ها اشاره کرد و گفت: در این دوره ها ۱۶۳۵ نفر از اعضای نمایندگی در شهرستان های نیشابور و سبزوار و تربت حیدریه استفاده کرده اند.

هرگونه هزینه کرد دفاتر باید به تصویب هیأت رئیسه یا هیأت مدیره برسد. مسعود دباغ، خزانه‌دار سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز با اعلام اینکه راه اندازی کامل سامانه جامع سازمان (سامانه مهندس) بسیاری از مشکلات اداری را مرتفع میکند؛ اظهار داشت: تمامی روال های مالی باید به صورت سیستمی و از طریق سامانه های الکترونیکی سازمان و منطبق بر نظام نامه مالی و معاملاتی مصوب شورای مرکزی انجام پذیرد.

باصری: نظارت بر پروژه‌های نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی الزامی شد

احمد باصری ازقندی، سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، از الزام نظارت بر پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه در ابتدای تعریف پروژه‌ها در سطح استان، نظارت و نظام مهندسی را برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن الزامی کردیم، افزود: “همزمان مشاورین نظارت را انتخاب و در کل استان سه منطقه تقسیم‌بندی کردیم: منطقه یک مشهد و طرقبه و شاندیز، منطقه دو نیشابور و سبزوار و شهرستان‌های تابعه، و منطقه سه شرق استان و تایباد.”باصری ادامه داد: “پروژه‌ها را در این مناطق تعریف کرده و دوربین‌های سر پروژه‌ها را برای رصد میزان پیشرفت آن‌ها نصب کرده‌ایم.

“اتصال سیستم شهرداری به نظام مهندسی، صدور پروانه و تأیید مهندسی از طریق نظام مهندسی، تاسیس طرح تقسیط پروژه های نهضت ملی

در ادامه جلسه ، آرمین اعتضادی، مشاور و مسئول پیگیری های ویژه معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی، در این گردهمایی گفت: صدور پروانه و تأیید مهندسی طراح، ناظر و مجری باید از طریق سیستم نظام مهندسی انجام شود تا عملکرد، ظرفیت و صلاحیت آنها در این سیستم ثبت گردد. وی همچنین اعلام کرد: تمام پروژه های نهضت ملی در طرح ارجاع کار قرار می گیرند.

در ادامه این نشست، روسای نمایندگی های استان در موارد مختلفی مثل، وضعیت پروژه های نهضت ملی مسکن، مشکلات اداری نمایندگی ها مطالبی طرح نمودند در ادامه جهت رفع چالشهایی که با مراجع صدور پروانه ساختمانی دارند پیشنهاداتی با توجه به وصعیت هر شهرستان از سوی مدیر نمایندگی آن مطرح شد.

 

برچسب ها :

ناموجود