تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 15:04
کد خبر : 2503

شروع فعالیت بازار توافقی از ۱۵ مهرماه جاری

مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده از اعلام شرکت فرابورس ایران بازار توافقی در تاریخ ۱۵ مهرماه جاری شروع به فعالیت می‌کند و آغاز معامله سهام ابنیه در بازار توافقی منوط به درج و گشایش نماد در بازار توافقی می‌باشد.

 

به گزارش رخداد پرس، سعید ورودی، سخنگو و مدیرعامل گروه شرکت های پدیده، مهم ترین خبر خوش را شروع فعالیت در بازار توافقی دانست و گفت: از ۱۵ مهر بازار توافقی باز می‌شود و شروع به فعالیت می‌کنیم.

وی درباره پروژه کیش گفت: در بحث فنی سطح و سطوح مشکل داریم.مدیران وقت از توافقات سال ۹۳ رضایت ندارند و نیز بخشی هم توافق مالی است که ابهاماتی با مدیران پروژه وجود دارد. وی میزان اعتبار این پروژه را ۵۰ همت و تاریخ ثبت قرارداد را تیر ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: در قرارداد اتمام پروژه ۶ ساله ثبت شده است ولی بحث تأخیرات را هم در پایان اضافه میکنیم.وی درخصوص ورود به بازار توافقی گفت: ۱۲۰ هزار سهامدار داریم، هزار نفر موافق گشایش نمادند، اما مدیران شرکت برای باز شدن سهم در بازار توافقی احتیاط دارند و علی رغم فشارهایی که وجود دارد منفعت سهامداران مدنظر است.

وی تاکید کرد: مدارک درج شرکت ابنیه تحویل شده به بورس و به عنوان چهارمین شرکت در بازار توافقی درج خواهیم شد، اما هنوز ملاحظات داریم که سهامداران ما را گرفتار نکند.وی در خصوص سهامدارای بانک صادرات گفت: نقش سهامدار عمده را بانک صادرات بازی نکرده است.

به گفته وی، ۱۵ درصد سهام بانک صادرات در پدیده است،بانک صادرات در بورس بالای ۲۰۰ هزار میلیارد سهمشان برآورد می‌شود که سهم بانک صادرات از پدیده ۵۰۰ میلیارد تومان است، پدیده برایش رقم قابل توجه و دارای اهمیتی نیست و عدد مهمی در پرتفوی شان نیست و تاکنون نقش شان را برای رشد و کمک به کاهش ریزش سهم ایفا نکرده اند

وی در خصوص ورود پدیده به گردشگری سلامت گفت: مجوزهای لازم برای شرکت ثبت شده است، اما ورود به حوزه های جدید نیرو و منابع لازم دارد، علی رغم دریافت مجوزها ترجیح به توقف و سکوت داشتیم و در حال برنامه ریزی شروع پرقدرت در آینده هستیم.

وی در خصوص پروژه شاندیز نیز از مشکلات با بانک صادرات گفت و نیز اعلام کرد: بانک وثیقه را آزاد نمیکند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نقش سهامدار عمده را بانک صادرات بازی نکرده است و افزود: مهم ترین مانع در پروژه‌ها بانک صادرات است.

برچسب ها :

ناموجود