تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردین 1403 - 18:32
کد خبر : 7659

تشریح ویژه برنامه‌های دهه ارتش

نشست خبری تشریح ویژه برنامه های دهه ارتش و دستاوردهای نیروی زمینی ارتش امروز در دفتر فرماندهی قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا برگزار شد

به گزارش رخداد پرس، امیر سرتیپ رضا آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه شمال شرق نزاجا به نقش ارتش در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اگر رسانه ها را رصد کنیم به نقش ارتش در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران پی خواهیم برد، در ظاهر گرچه ارتش در اختیار رژیم طاغوت بود، اما کارکنان بعد اعتقادی‌ قوی داشتند و بدنه ارتش در موج انقلاب تحت تاثیر قرار گرفت و پیروزی شکل گرفت.

وی ابراز کرد: اعتصابات در ارتش بسیار موثر بود و در برهه ای یگان ارتش به اعتصاب غذا دست زدند و روحانیون نیز حمایت کردند و به ساختار ارتش لطمه وارد وارد شد

با بیان اینکه شاخصه اصلی یگان ارتش، ولایتمداری است، افزود: کارکنان ارتش در این ولایت مداری ذوب شدن و همیشه برای دفاع از انقلاب و ارزش ها آماده هستند‌.

وی ابراز کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شهید صیاد شیرازی در اصفهان ارتباط با حوزه علمیه قم برقرار کرد و برنامه های امام را از اصفهان به مناطق دیگر ارسال می کرد و در دوران دفاع مقدس نیز زمانی که بنی صدر نقشه جدایی ارتش از سپاه را کشیده بود، مانع آن شد و این وحدت را حفظ کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه شمال شرق نزاجا اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب، گروه های تجزیه طلب در مقابل انقلاب ایستادند و ارتش گوش به فرمان رهبر بود و برای دفاع در مقابل توطئه گران ایستادند و اجاره ندادند گروه های ضد انقلاب به نقشه و توطئه خود برسند.

سرتیپ آذریان گفت: تنها نهادی که توان ایستادگی در مقابل خشم و ناراحتی امریکا را دارد، ارتش است و امام خمینی(ره) ۲۹ فروردین را روز ارتش نامید.

وی به نقش ارتش در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ارتش در زمان دفاع مقدس موفقیت های بسیاری داشت زمانیکه دشمن قصد جداسازی خوزستان از خاک ایران را داشت که با مقاومت نیروهای انقلابی مواجه شد و به هدف خود نائل نشد و اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد.

فرمانده قرارگاه منطقه شمال شرق نزاجا گفت: نثار ۴۸ هزار شهید برای دفاع از انقلاب و اسلام از افتخارات ارتش ایران است و از این تعداد، ۴۶ هزار شهید متعلق به نیروی زمینی است.

سرتیپ آذریان ابراز کرد: ارتش بعد دفاع مقدس با استفاده از تجربیات و دانش و با تشکیل سازمان جهادخودکفایی، توانستند به قله ای برسند که وابستگی خود را از کشورها قطع کنند‌.

وی تولید تانک ذوالفقار‌، نفربرهای قدرتمند، موشک های سبک و دور برد، گلوله های هوشمند و دقیق و نقطه زن، ناوشکن، جنگنده های آموزشی، بالگردهای که در تمام شرایط آب و هوایی توان پرواز دارند را از جمله افتخارات ارتش عنوان کرد‌ که موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا
فرمانده قرارگاه منطقه شمال شرق نزاجا به برنامه های دهه ارتش اشاره کرد و گفت: از مردم ولایتمدار مشهد مقدس و شهرستان ها و یگان های منطقه شمال شرق دعوت می کنیم در روز چهارشنبه ساعت ۷ و ۴۵ در بولوار نماز، شاهد رژه نیروهای مسلح که نشان اقتدار و صلابت ارتش است، باشند‌.

وی دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و پیشکسوت را برشمرد و گفت: دیدار با آیت الله علم الهدی نیز در این دهه صورت می گیرد و در خطبه های نماز جمعه این هفته، فرماندهان یگان به ایراد سخن می پردازند و اقدامات ارتش را اعلام می کنند.

برچسب ها :

ناموجود