تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 - 21:29
کد خبر : 3822

در جلسه شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مطرح شد؛

تقویت سواد رسانه نقش مؤثری در تبیین امربه‌معروف در سطح جامعه دارد/هر نهال به یاد یک شهید+ فیلم

کارشناس رسانه و روابط‌عمومی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی گفت: تقویت سواد رسانه در برهه کنونی که دشمن برای ترویج منکر و کم‌رنگ جلوه‌دادن معروف در جوامع اسلامی به‌ویژه کشورمان، از جنگ نرم و ابزار رسانه استفاده می‌کند، امری ضروری است.

 

به گزارش رخداد پرس به نقل از روابط‌عمومی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی، شوکت سالاری، کارشناس رسانه و روابط‌عمومی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جلسه آموزشی سواد رسانه‌ای که با حضور اعضای شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: تقویت سواد رسانه‌ای در اقشار مردم باعث رشد فکری، تولید محتوای مناسب، تبیین و احیای معروفات می‌شود و همین امر از بروز و رشد منکرات جلوگیری می‌کند.

وی تقویت سواد رسانه را نوعی آگاهی‌بخشی عمومی دانست و افزود: بیشتر اقداماتی که در دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود از دید عموم مردم وظیفه قانونی تعریف شده است؛ اما اگر در ادارات معروف و منکر تخصصی مشخص شود و همین اقدامات با کمک رسانه ترویج و انتشار یابد نگاه عمومی تغییر می‌کند و در بسیاری از موارد عاملی برای کاهش منکرات می‌شود.

سالاری بیان کرد: معاونت رسانه و مهندسی فرهنگی ستاد امربه‌معروف استان در طرحی فراگیر در راستای تقویت سواد رسانه‌ای در حال برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع تبیین امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از طریق رسانه است تا بدین‌وسیله اقدامات دستگاه‌های اجرایی به‌صورت همگانی از بسترهای مجازی منتشر شود.

وی ادامه داد: این معاونت در دو حوزه نشر و تولید محتوا اقدام به استعدادیابی از میان افراد توانمند و دغدغه‌مند در دستگاه‌های اجرایی کرده و تدابیر آموزشی در این حوزه نیز اندیشیده شده است. افراد پس از گذراندن دوره آموزشی در خصوص معروف و منکر تخصصی اداره مربوطه تولید محتوای متنی و تصویری را انجام داده و با استفاده از ظرفیت همگانی آن را در فضای مجازی نشر می‌دهند که این اقدام نقش مؤثری در تبیین امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دارد.

سالاری تعامل رسانه با فعالیت‌های ستاد در راستای اهداف تعیین شده را بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: پیگیری مطالبات مردمی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که ستاد از طریق ادارات کل در استان پیگیر آن است و این موضوعات زمانی که از طریق رسانه منتشر می‌شود بازتاب مثبتی در سطح جامعه منعکس می‌کند.

 

کارشناس رسانه و روابط‌عمومی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی اعلام کرد: جذب فعالان رسانه بر اساس ظرفیت ادارات یکی دیگر از اقدامات معاونت رسانه و مهندسی فرهنگی ستاد امربه‌معروف استان است که بنا بر ضرورت دستگاه‌های اجرایی برای آموزش فراگیران، مدرس رسانه برای آموزش از طرف ستاد استان معرفی می‌شود.

در ادامه این جلسه مراحل نصب و ثبت گزارش‌های مردمی از طریق نرم‌افزار «سو» توسط مدیر اتاق وضعیت ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی آموزش داده شد. دبیر شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز اهم فعالیت‌های این شورا از ابتدای امسال تاکنون را ارائه کرد.

گفتنی است، از میان آثار تولیدی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی که با موضوع احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و نیز معرفی معروف و منکر اختصاصی نهاد مربوطه از ابتدای امسال تاکنون تهیه شده است اثر خاک امید باتوجه‌به انتخاب موضوع و معرفی معروف تخصصی این اداره کل به‌عنوان برترین تولید معرفی شد.

 

برچسب ها :

ناموجود