تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 15:17
کد خبر : 7806

راهنمایان نوروزی مجموعه های تاریخی مشهد تقدیر شدند

با حضور مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی راهنمایان نوروزی مجموعه های تاریخی نادری، فردوسی و موزه بزرگ خراسان تقدیر شدند.


به گزارش رخداد پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی سید جواد موسوی دوشنبه سوم فروردین ماه ۱۴۰۳ در این مراسم اظهار کرد: راهنمایان زائر و گردشگران در پیشانی خدمت رسانی به زائران و گردشگران قرار دارند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: راهنمایان عامل جذب و دفع گردشگران هستند و و نوع محتوا و نحوه ارائه آن به مردم بر رونق و رشد گردشگری تاثیر گذار است.

موسوی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از شهر تاریخی توس و آرامگاه فردوسی اظهار کرد: بعد از بازدید ایشان اقدامات بسیار خوبی برای احیا و آبادانی توس انجام و خدمات شایانی صورت گرفته است.

او با بیان این‌که همکاران میراث‌فرهنگی برای حفظ توس و دیگر ابنیه تاریخی تلاش‌، ایثارگری و فداکاری‌های زیادی داشته‌اند، گفت: بنای فعلی هارونیه که اکنون به سامان شده و به مجموعه‌ای فاخر تبدیل شده است زمانی مخروبه بوده و در دوره جمهوری اسلامی مرمت و احیا شده است.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: چندین فصل مطالعات باستانی شناسی در محدوده شهر تاریخی توس انجام شده و اطلاعات بسیار ارزشمندی در بدست آمده است.

موسوی افزود: اطلاع رسانی راهنمایان گردشگری به مردم از اقدامات انجام شده در راستای جهاد تبیین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: راهنمایان داستان‌های حماسی و تاریخی مشهد در ادوار مختلف را برای بازدیدکنندگان از مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی بازگو کنند.

موسوی تاکید کرد: ماندگاری زائران و مسافران وابسته به معرفی کامل، چامع و جذاب است و راهنمایان گردشگری در این زمینه نقش کلیدی دارند.
در نوروز ۱۴۰۳ بیش از ۲۰ راهنمای گردشگری در مجموعه های تاریخی فرهنگی فردوسی، نادری و موزه بزرگ خراسان حضور داشتند.

برچسب ها :

ناموجود