تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 شهریور 1401 - 4:43
کد خبر : 905

تولیت آستان قدس رضوی

رسانه‌‌ باید دارای مواضع انقلابی باشد

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: قطعاً رسانه انقلابی نباید خنثی عمل کند و باید از ارزش‌ها دفاع و در برابر کسانی که به هر شکلی می‌خواهند مبانی و اصول انقلاب را مخدوش ‎کنند بایستد.

به گزارش رخداد پرس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در دیدار مدیران و مسئولان مؤسسه فرهنگی هنری خراسان که در حرم مطهر رضوی انجام شد، با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم برای بیان بعضی از مسائل و امور مهم از قسم استفاده می‌کند، اظهار داشت: پروردگار در قرآن کریم به قلم قسم‌ خورده است و این خود شاهدی بر شرافت، اهمیت و تأثیرگذاری قلم است؛ قلم امانت و ودیعه‌ پاک خداوند بوده که باید از آن برای هدایت‌گری و تربیت بشر استفاده کرد.

حجت‌الاسلام مروی ادامه داد: اهالی قلم اگر در رسانه‌ها به موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی و غیره می‌پردازند باید مراقب باشند که قلم را آلوده نکنند و از آن به بهترین نحو در جهت هدایتگری و اطلاع‌رسانی به جامعه استفاده کنند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: گاهی برخی رسانه‌ها تنها برای جلب نظر مخاطب مسائلی را مطرح می‌کنند که نه مشروعیت و نه مقبولیت دارد، تیترهایی می‌زنند که با محتوای خبر سازگار نیست، این کار آلوده کردن قلم است.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها رسالت ذائقه‌سازی جامعه را بر عهده دارند، ابراز داشت: رسانه‌ها باید رهبری جامعه و ذائقه‌سازی برای مردم و جوانان را در دست بگیرند، آنان باید ذائقه مخاطبان را اصلاح و در جهت صحیح هدایت کنند نه اینکه مطابق ذائقه مخاطب حرکت کنند؛ اگر رسانه‌ای تنها مطابق سلیقه مخاطب عمل کند آن رسانه رهبر جامعه نیست رهرو مخاطب است.

حجت‌الاسلام مروی گفت: رسانه‌های جریان انقلاب درعین‌حال که باید همه‌جا از اصول و مواضع انقلاب شجاعانه و منطقی دفاع کنند، باید مدافع اصول اخلاقی نیز باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه در اسلام هیچ‌گاه هدف وسیله را توجیه نمی‌کند، بیان داشت: قطعاً رسانه انقلابی نباید خنثی عمل کند و باید از ارزش‌ها دفاع و در برابر کسانی که به هر شکلی می‌خواهند مبانی و اصول انقلاب را مخدوش ‎کنند بایستد؛ اما درعین‌حال باید مرزهای اخلاق و عدالت را نیز رعایت کند و در این راه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بهترین الگوها هستند.

برچسب ها :

ناموجود