شهرک خبرنگاران کرمانشاه بنام شهید آوینی نامگذاری شد

به گزارش رخداد پرس از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست عصر امروز یکشنبه _ نوزدهم آذرماه شورای مسکن استان کرمانشاه که در سالن شهید سلیمانی برگزار گردید ضمن تقدیر و تشکر از رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی اظهار کرد: در این مدت که مسئولیت استانداری کرمانشاه را عهده دار شدم خبرنگاران عزیز و زحمتکش بارها درخواست به حقی را تکرار کردند، خصوصاً در مراسم روز خبرنگار، مبنی بر اینکه خبرنگاران نیز سهمی از نهضت ملی مسکن داشته باشند و به آنها مسکن تعلق بگیرد

وی گفت: در روز خبرنگار به خبرنگاران عزیز قول دادم که پیگیر اختصاص سهمیه مسکن در نهضت ملی مسکن باشم و مدیرکل راه و شهرسازی در این مدت اندک زحمت بسیاری کشیدند تا وعده‌ای که خدمت خبرنگاران محترم دادم خیلی زود جامه عمل بپوشانند و عملیاتی شود.

استاندار کرمانشاه گفت: فعلاً به میزان ۶ هکتار زمین برای اجرای پروژه مسکن خبرنگاران محقق شده است و اگر در آینده مجدد نیاز به زمین باشد، تأمین خواهد شد.

وی گفت: شهید آوینی به تعبیر مقام معظم رهبری به دلیل کارهای فاخری که در حوزه فرهنگی داشتند به سید شهیدان اهل قلم لقب گرفتند و نامگذاری شهرک خبرنگاران بنام این شهید شاخص و اهل قلم بسیار زیبنده و به جا می‌باشد که به پیشنهاد مدیرکل راه و شهرسازی این نامگذاری مطرح و به تصویب شورای مسکن استان نیز خواهد رسید.

در ابتدای این نشست رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی در سخنانی اظهار کرد: خبرنگاران زحمات زیادی در اطلاع رسانی و پوشش اخبار استان متحمل می‌شوند و نسبت به مسکن خبرنگاران کم لطفی شده است و یا وعده‌های داده شده است ولی عملیاتی نشده است.

وی گفت: نهایتاً در روز خبرنگار سال جاری خبرنگاران از استاندار مطالبه مسکن داشتند و دکتر صحرایی قولی به خبرنگاران داد و در همین مدت اقدامات مثبتی صورت گرفت و لیستی از خبرنگاران تهیه گردید و ثبت نام به عمل آمد و واجدین شرایط آنها تعیین و تمیز داده شدند و در همین خصوص زمینی با مالکیت دولتی در شهر کرمانشاه برای خبرنگاران به استعداد ۶ هکتار در نظر گرفته شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه سپس گفت: در نشست امروز شورای مسکن استان با حمایت استاندار و اعضای شورای مسکن مصوبات لازم و مربوط به این زمین و طرح آن برای خبرنگاران اخذ می‌شود و پیشنهاد می‌شود نام شهرک نیز بنام شهید سید اهل قلم مرتضی آوینی مزین و نامگذاری شود.

وی گفت: آماده سازی زمین آغاز شده است و طراحی آن به پایان رسیده است و بانک عامل جهت پرداخت تسهیلات ساخت مسکن نیز مشخص گردیده است و انجمن شرکت‌های ساختمانی به عنوان متولی این پروژه اعلام آمادگی کرده است و حتی جهت انتخاب شرکت‌های پیمانکار فراخوان داده شده است.

الماسی گفت: این پروژه در قالب قطعات ۳ طبقه که هر قطعه ۶ واحد خواهد بود و تاکنون شش شرکت ساختمانی جهت اجرای پروژه معرفی شدند و این شش شرکت ساختمانی جهت اجرای پروژه با قیمت مصوب شورای مسکن استان که به تأیید وزارت راه و شهرسازی رسیده است اعلام آمادگی کردند و توافقات اولیه انجام شده است و فقط اکنون نیاز به مصوبه شورای مسکن می‌باشد که این مصوبه امروز از شورای مسکن بابت این پروژه با نظر مساعد اعضای محترم به خبرنگاران دریافت می‌شود.

وی گفت: مذاکراتی با سازمان همیاری شهرداری‌های استان برای انجام آماده سازی زمین پروژه شهید آوینی (شهرک خبرنگاران) صورت پذیرفته است و با حمایت استاندار و اعضای شورای مسکن مصوبه پروژه شهید آوینی اخذ و هدیه‌ای باشد به جامعه زحمتکش خبرنگاران در استان کرمانشاه.

در پایان طرح پروژه شهرک شهید آوینی ویژه خبرنگاران با اکثریت آرا به تصویب شورای مسکن استان رسید

منبع: ایمنا