تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 20:14
کد خبر : 5342

فعالیت شبانه‌روزی ۹ دفتر پیداشدگان در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)

9 دفتر پیداشدگان در زیر مجموعه اداره امور تسهیلات زائرین حرم مطهر رضوی به صورت شبانه‌روزی رسیدگی به امور پیداشدگان و گمشدگان زائرین و مجاورین را در این بارگاه ملکوتی برعهده دارد. 

 

 

فعالیت شبانه‌روزی 9 دفتر پیداشدگان در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)

به گزارش رخداد پرس،  با توجه به توسعه روزافزون اماکن متبرکه رضوی و همچنین حضور میلیونی ارادتمندان حضرت ثامن الحجج(ع) در ایام مناسبتی ممکن است بعضی از زائرین به ویژه سالمندان و کودکان در حین حضور در صحن و سرای گسترده حرم مطهر، اعضای خانواده خود را گم کنند. در این شرایط دفاتر پیداشدگان مکان امنی برای این گروه از زائرین است.

در حال حاضر ۹ دفتر پیداشدگان در صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، کوثر، مسجد گوهرشاد، رواق‌های دارالحجه و حضرت زهرا(س)، رینگ‌های شیخ طوسی و شیخ طبرسی و باب الرضا(ع) فعالیت دارد.
همچنین تمامی این دفاتر به وسیله سیستم‌های متصل به شبکه به یکدیگر مرتبط هستند و زائرین گم شده امکان ثبت پیام برای همراهان خود، انجام تماس تلفنی با اقوام و نزدیکان‌شان و همچنین شارژ تلفن همراه خود به منظور تماس با همراهان‌شان را در آن‌ها دارند.

مکانی آرام برای مادران و کودکان

در این میان، ۵ دفتر پیداشدگان علاوه بر خدمات مذکور، ارائه خدمات ویژه مادر و کودک اعم از امکان استراحت و شیردهی به کودک، تعویض لباس و تعویض پوشک کودک را به بانوان زائر و مجاور این آستان مقدس برعهده دارند. این خدمات در حال حاضر در دفاتر صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، کوثر، شیخ طوسی و همچنین باب الرضا(ع) ارائه می‌شود.

مجموع خدمات دفاتر پیداشدگان با مشارکت حدود ۱۷۰۰ بانوی خادمیار در شیفت‌های گوناگون به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود چنان‌که به همت این خادمیاران هر ساله بسیاری از زائران گمشده در صحن و سرای رضوی به ویژه کودکان و سالمندان به آغوش گرم خانواده‌هایشان باز می‌گردند./آستان نیوز

 

برچسب ها :

ناموجود