تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1402 - 16:21
کد خبر : 4565

بنیانگذار پدیده در اولین نشست با سهامداران بعد از برگشت به شاندیز:

متنفرم بگویم در گذشته  بر پدیده چه گذشت/  برای آینده پدیده برنامه دارم

بنیانگذار پدیده در نشست آنلاین که با حضور بیش از 2 هزار سهامدار پدیده برگزار شد، گفت: ایستادن ما برای ایراد گرفتن از گذشته، ضررش برای سهامدار پدیده بیشتر است. ترجیح می دهم استهلاک پروژه را کم کنم تا اینکه به گذشته بپردازم. 

به گزارش رخدادپرس، پهلوان درباره بازگشتش به پروژه شاندیز گفت: وقتی در سیستم قضایی استان تغییراتی ایجاد شد، مطالعاتی درباره پدیده انجام گرفت. رییس کل دادگستری جدید استان از من خواستند تا به دفترشان برم.

وی تاکید کرد: باید پروژه پدیده شاندیز را دست بگیرید و اجرا کنید. من حدود ۲ ساعت طفره رفتم و نپذیرفتم و گفتم که نمی توانم و درگیر کیش هستم. اما ایشان جمله ای گفت که اگر نیایی نه در این دنیا بلکه در آخرت جلویت را خواهم گرفت. همه میدانند خصلت بد من همین است. هر چند زیر بار زور نمیروم اما وقتی بحث اینجوری پیش می رود من کوتاه می آیم. پذیرفتم در حالی که می دانستم نه در هیات مدیره هستم، نه سهامدارم و نه مدیرعاملم. اما ایشان اعلام کرد: نگران هیچ موضوعی نباش. تمام هماهنگی با بخشهای مختلف حاکمیتی انجام شده است و از شما حمایت می کنیم.

وی درباره روند فعالیتهایش در شاندیز گفت: وقتی روز ۸ آبان امسال  به پروژه آمدم خوشبختانه مدیران پدیده با آغوش باز پذیرفتند. در همان روز در جلسه ای طولانی با مدیران مجموعه آنقدر دستور کار صادر شد که هنوز صورتجلسه های آن را هم نتوانسته اند تنظیم کنند. جلسات متعدد از همان روز آغاز شد. انتهای ساعت کار بجای ساعت ۱۴ به ساعت ۱۷ تغییر کرد و بخش‌های مختلف پروژه فعال شد.

وی درباره داشتن اختیار تام برای پیشبرد پروژه گفت: هر شرکتی قوانین خودش را دارد و باید هیات مدیره مصوب کند و مدیرعامل اجرا کند. تفاوتی که با آمدن من ایجاد شده است اینست که سرعت کارها تغییر کرده است. داشتن اختیار تام هندی است اما خوشبختانه با مساعدت مدیران پروژه دستوری که داده می شود با موافقت آقایان، با سرعت انجام می شود اما روالهای اداری و قانونی را خودشان طی می کند.

پهلوان با بیان این‌که من الان کاملا دلی وارد مجموعه شده ام و نه عضو هیات مدیره ام و نه مدیرعامل و نه حتی سهامدارم، گفت: فقط آماده ام کمک کنم تا پدیده به موفقیت می رسد. و معتقدم تنها روش موفقیت پدیده شاندیز اینست که پروژه باید رونق بگیرد. برای بخش‌های پروژه شریک پیدا کنیم و همینها سهام را بالا ببرد و سهامدار و حتی مردم هم بتوانند از آن نفع ببرند.

وی درباره ادامه حضورش در پدیده هم گفت: ۳ ماه آینده هر دو شرکت گشان و ابنیه مجمع عمومی دارند و هیات مدیره دوباره انتخاب خواهد شد. اگر افراد جدید هم پذیرفتند کمکشان خواهم کرد. من نمی خواهم کوتاهی کنم اما برای آینده باید هیات مدیره بعدی تصمیم بگیرد.

بنیانگذار پدیده در پاسخ به سوالی باره اختلاس ۹۲ هزار میلیاردی در پدیده گفت: تمام سیستمهای اطلاعی و امنیتی و نظارتی پدیده را رصد کرده اند و دیدند حتی هزار تومان هم در پدیده از کشور خارج نشده است.
وی تاکید کرد: من به وطنم و رهبرم اعتقاد دارم و هر کاری برای آبادانی ایران بتوانم انجام خواهم داد.

وی درباره فراخوانهای منتشر شده از سوی هیات مدیره برای جذب مشارکت گفت: آقایان دو مرحله آگهی برای جذب سرمایه گذار و مشارکت در پدیده منتشر کردند اما کسی نیامده است.  اما امروز مصوب کردیم یکبار دیگر در حجم بالاتری از رسانه ها این آگهی ها را منتشر کنند. اگر کسی برای مشارکت آمد دستش را می بوسم و اگر نیامد زمین گیر نخواهیم شد و تلاشمان را بیشتر خواهیم کرد و با روشهای دیگر پروژه را پیش خواهیم برد.

بنیانگذار شرکت پدیده با بیان اینکه مردم، حاکمیت و شرکت سه رکن پیشبرد پروژه های پدیده هستند، گفت: خوشبختانه حاکمیت تمام قد پای کار آمده است و امروز در حرف همه چراغ سبزها را داریم و امیدواریم اینها به عمل منجر شود. اینها باید تبدیل به موافقتنامه شود.

وی درباره پیگیری مشکلات پدیده از سوی سهامداران نیز عنوان داشت: اینکه سهامداران برای حل مشکلات شرکت دست به تجمع بزنند را قبول ندارم. معتقدم اینکار بریدن شاخه ای است که سهامداران روی آن نشسته اند. پدیده، حالا که چراغ سبز حاکمیت را دارد باید پیگیری کند و مشکل را حل کند. امیدوارم ارکان مختلف نظام هم همکاری کنند تا این مسائل را حل کنیم.

پهلوان ادادمه داد: در گروههای سهامداری هر روز می بینیم که عده ای فقط با طرح موضوعات منفی، فضای سرمایه گذاری در پدیده را منفی کرده اند. ما وقتی می خواهیم در بازار سرمایه، سهم پدیده را بفروشیم نمی توانیم. طرح موضوعات منفی هر کسی را از حضور در پدیده پشیمان می کند در حالیکه واقعیت امروز پدیده با گذشته متفاوت است. امروز ساخت و ساز در شاپینگ، هتل و مجموعه ابی و سایر قسمتها وجود دارد. قطعا هیچکس سرمایه اش را جایی نمی ببرد که اینقدر حرف و حدیث در مجموعه اش باشد.

وی درباره رویداد پیاده روی در پدیده گفت: این رویداد برای افزایش رونق مرکز خرید و تعطیلات پدیده طراحی شد و معتقدم آمدن ۱۵ هزار نفر برای پیاده روی جمعه ها در پدیده شاندیز یک آشتی مردم با برند پدیده است.
پهلوان خاطرنشان کرد: پدیده ظرفیتهای متفاوتی دارد یکی از آنها همین  خیابان سنگفرش است که بزرگترین خیابان سنگفرش خصوصی دنیا به طول دو کیلومتر است. از مردم دعوت کردیم هر جمعه در همین سنگفرش پیاده روی کنند. همین پیاده روی رونق بازار را ایجاد کرد. کسبه را فعال کرد. هایپر مارکتی که فقط یک کانتر فعال داشت الان ۱۰ صندوقش فعال است. ما هم در همین جمعه ها سرمایه گذاران را می آوریم. اینها همه ظرفیتهای این پروژه است که سالها مغفول مانده بود.

وی ادامه داد: دو ماه پیش مغازه دار مرکز خرید ما حاضر بود با متری ۱۰ میلیون تومان بفروشد و برود اما کسی نمی خرید اما الان برای خرید همین تجاریها خریدار با رقم ۳۰ میلیون تومان هم وجود دارد اما کسی نمی فروشد. اینها خیلی ساده است و نباید گفته شود زیرا در اقتصاد اینها بلافاصله کپی می شود کمااینکه همین امروز به من گفتند دوبی مال تور پیاده روی در روز تعطیلی برای پروژه اش گذاشته است.

پهلوان درباره انعقاد قرارداد مشارکت مدنی برای پروژه پدیده کیش گفت: در سال گذشته از سوی مقام قضایی به من تکلیف کردند پروژه پدیده کیش را آغاز کنم و بعد از تصویب مجمع عمومی این قرارداد بعد از فراز و نشیبهای مختلف منعقد شد.

وی ادامه داد:  متنفرم ازینکه بخواهم بگویم وقتی نبودیم چه اتفاقی افتاده است. اما یکبار بگویم ما در پروژه پدیده کیش ۶۰۰ تا یخچال در خوابگاههای کارگری داشتیم که روز تحویل به ما ۵۰ تا یخچال هم نتوانستند تحویل بدهند. ۷۰۰ تا کولر گازی داشتیم که ۱۷۰ کولر خراب به ما تحویل دادند. ما در کیش ۱۲ مگاوات برق تولید می کردیم که وقت تحویل، هیچ موتور برقی وجود نداشت. بقیه اش را نمی گویم چون حال همه بد می شود.  اما ما امروز برق داریم. برای ۶ هزار نفر خوابگاه مرتب داریم. ما ۲ دستگاه بچینگ ۳ متری داریم که کارخانه های بتن هم ندارند. بچینگ یک متری داریم. دستگاه اتوماتیک بلوکه زنی خریدیم و همینک بلوکه پروژه را خودمان تولید می کنیم. نقشه های پروژه را هم بروز کردیم و بر اساس نیازهای جدید تنظیم کردیم.

نماینده تام الاختیار شرکت افسانه سازان ادامه داد:  اما برغم همه اقدامات در کارگاه هنوز مجوز کیش بروز نشده است.

وی در پایان گفت: انشالله تا دو ماه آینده دو رستوران در پروژه کیش و یک بازار منحصر بفرد را در کیش افتتاح خواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود