تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 - 17:59
کد خبر : 3786

واکنش بازار طلا به شب یلدا و ولادت حضرت زهرا (س) چه خواهد بود؟ (۹ آذر ۱۴۰۲)

با توجه به نزدیک شدن شب یلدا و ولادت حضرت زهرا (س) در کمتر از یک ماه آینده، یک کارشناس بازار طلا به تأثیر این مناسبت‌ها بر قیمت طلا اشاره کرد.
واکنش بازار طلا به شب یلدا و ولادت حضرت زهرا (س) چه خواهد بود؟ (۹ آذر ۱۴۰۲)

حمیدرضا علیمردانی درباره شرایط بازار طلا با نزدیک شدن به شب چله و ایام ولادت حضرت زهرا (س) در نیمه ابتدایی دی ماه، به خبرنگار گفت: متأسفانه بازار طلا به دلیل وضع قوانین نامناسب صنفی، صادراتی، بانک مرکزی، استاندارد، دارایی و … مانند سال‌های گذشته نمی‌تواند در ایام مناسبتی پرشور باشد.

وی افزود: از طرف دیگر قدرت خرید مردم هم بسیار کاهش پیدا کرده و این موضوع نیز از رونق بازار طلا در ایام مناسبتی کاسته است.

این کارشناس بازار طلا خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی و تورم در کشور به قدری ریشه دوانده که مناسبت‌های مذهبی و ملّی چندان بر بازار طلا تأثیرگذار نیست.

وی ادامه داد: برای تغییر نرخ طلا و پیش بینی این بازار باید به اخبار و اتفاقات اقتصادی که در جهان رخ می‌دهد مانند جنگ غزه توجه داشت. این اتفاقات به مراتب اثر بیشتری نسبت به مناسبت‌های داخلی دارد.

علیمردانی در پایان تصریح کرد: اگر مردم به قصد سود کوتاه مدت برای این دو مناسبت قصد خرید طلا و سکه دارند، این اقدام توصیه نمی‌شود.

برچسب ها :

ناموجود