تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 - 23:14
کد خبر : 4289

پایان ریزگردهای سرخس با آغاز نهالکاری

با حضور مردم و مسئولین ،درختکاری در بیش از ۱۵ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان سرخس آغاز شد.


به گزارش رخداد پرس، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت : در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور ،امروز بیش از ۲۴۰۰ نهال در ۱۵ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان سرخس کاشته می شود.

فنودی گفت: درسال جاری مطالعات ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان سرخس انجام شده که برای کنترل ریزگردها و جلوگیری از مسدود شدن مسیر ریلی و جاده ای سرخس، نهالکاری در مناطق مختلف انجام می شود.

محسن فنودی افزود: در شهرستان سرخس چهار کانون بحرانی فرسایش بادی شامل گنبدلی ، خانگیران، صمدآباد و آبمال وجود دارد که ضرورت درختکاری در عرصه‌های بیابانی را بیشتر می کند.

فنودی ضمن هشدار به متخلفینی که اقدام به قطع درختان تاغ میکنند از رسانه‌ها خواست تا به کمک منابع طبیعی آمده و با فرهنگ سازی، نسبت به آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی در این زمینه اقدام نمایند.

وی در همین زمینه یادآور شد یگان حفاظت پهپادی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با هدف رصد متخلفین، فعال بوده و هرگونه اقدام غیرقانونی را در اراضی ملی و تاغزارها کنترل می‌نمایند.

در این مراسم که نماینده مردم در مجلس ، امام جمعه ، فرماندار ، مردم محلی و مسئولین و دانش آموز شهرستان سرخس مشارکت داشتند پدر جنگلبان شهید غلامی طبسی به عنوان مهمان ویژه به نام شهید طبسی نهال کاشت.

برچسب ها :

ناموجود