تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 - 12:39
کد خبر : 3755

پیکر پاک هشت شهید مدافع حرم وارد مشهد شد

آیین استقبال از پیکر پاک هشت شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) صبح پنجشنبه با حضور معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد.

به گزارش رخداد پرس، در این آیین علاوه بر مسوولان استانی، علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از خانواده های شهدای مداقع حرم نیز حضور داشتند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: پیکر مطهر شهدا با مشایعت مردم به “مهدیه” این شهر منتقل و عصر امروز ساعت ۱۵ با حضور مردم قدرشناس مشهد تا حرم مطهر رضوی تشییع می شود.

حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی افزود: آیین وداع با پیکر پاک این شهدا نیز در حرم مطهر رضوی انجام و سپس فردا صبح پیکر شهدا به تهران منتقل می شود و پس از آن تشییع و خاکسپاری پیکرها در تهران و گیلان، کرمانشاه، گرگان و قزوین انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیکر شهیدان مهدی ذاکرحسینی، علی آقاعبدالهی، حسن اکبری و سید مصطفی صادقی از تهران و شهید رضا عباسی از کرمانشاه، شهید غلامعلی تولی از گرگان، شهید محمدرضا یعقوبی کیاسه از گیلان و شهید الیاس چگینی از قزوین به تازگی در عملیات تفحص و از طریق دی.ان. ای شناسایی شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ۷۱۸ شهید و جانباز مدافع حرم از این استان شامل ۲۷۴ شهید و ۴۴۴ جانباز طی یک دهه گذشته، در مقابله با گروههای تروریستی و دفاع از حرم اهل بیت (ع) تقدیم شده است.

حسن زاده نامقی افزود: از این تعداد شهید ۲۲۲ نفر در قالب لشکر فاطمیون و بقیه نیز به عنوان شهدای ایرانی مدافع حرم در نبرد با جریانات تکفیری در کشورهای منطقه حضور داشته اند.

برچسب ها :

ناموجود