تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 22:49
کد خبر : 4060

عابران پیاده هم در تصادفات فوتی مقصر شناخته می‌شوند

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: بیش از ۵۰ درصد جان‌باختگان تصادفات در حوزه راهور این استان مربوط به عابران پیاده بوده که آمار تکان‌دهنده‌ای است.

به گزارش رخداد پرس، سرهنگ علیرضا رحیمی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه امسال ۳۴۲ نفر در سوانح حوزه پلیس راهور استان خراسان رضوی جان باخته‌اند که ۱۷۱ نفر آن‌ها عابران پیاده بودند.

وی اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی ۱۸ هزار و ۵۱۶ عابر پیاده در سوانح رانندگی مصدوم شدند که نیمی از این آمار مربوط به شهر مشهد است.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: عابران پیاده همیشه در صدر قربانیان تصادفات قرار دارند، این در حالیست که با رعایت حق تقدم و احترام به حقوق عابران پیاده و همچنین رعایت نکات ایمنی از سوی عابران و استفاده از مکان‌های گذر ویژه عابران پیاده برای عبور از خیابان می‌توان این آمار تلخ را تا حد زیادی کاهش داد.

وی افزود: روز گذشته نیز در مشهد ۴۰۶ تصادف خسارتی و ۵۷ تصادف جرحی با ۵۹ مصدوم رخ داده است.

سرهنگ رحیمی بیان کرد: همچنین ۶۱ دستگاه خودرو حادثه ساز توقیف و مرتکبان ۲ هزار و ۵۷۱ فقره تخلف حادثه ساز نیز جریمه شدند.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ: عابران پیاده هم در برخی از تصادفات مقصر شناخته می‌شوند، چرا که اگر از محل‌هایی که طبق آئین نامه تردد آنها را ممنوع کرده است عبور نمایند سهم تقصیر می‌گیرند.

نکته مهم در این قضیه این است که ۴۵ درصد از متوفیان عابر پیاده در شهر تهران مقصر شناخته شده‌اند.

این آمار نشان می‌دهد که عابرین پیاده ما در برخی موارد بسیار بی احتیاط هستند.

منابع:

ایرنا _مهر

 

برچسب ها :

ناموجود