تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1402 - 15:02
کد خبر : 6886

فرمانده کل قوا دستور داد، نظامیان در دو پادگان مشهد نهال کاشتند

فرمانده کل قوا در ابتدای هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با کاشت سه نهال همه مردم را به کاشت درخت توصیه کردند.


سردار نایاب فرمانده مرکز آموزش علوم و فنون مرزبانی ثامن الائمه فراجا با بیان این مطلب گفت نهالکاری در دین ما توصیه شده و ارزش درخت و درختکاری در عمق فرهنگ دینی ما ریشه دارد بنابراین وظیفه همه ما این است که علاوه بر حفظ و حراست از منابع طبیعی با کاشت نهال در توسعه فضای سبز کشور سهیم باشیم .

امیر فدایی جانشین فرماندهی لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه ارتش نیز در مراسم نهالکاری قرارگاه عملیاتی لشکر ۷۷ گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا توصیه به حفظ و حراست از منابع طبیعی و کاشت نهال کردند بنابراین کلیه نیروهای نظامی و انتظامی در سراسر کشور طبق فرمان فرمانده کل قوا باید نهال بکارند.

طی دو مراسم در آخرین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سال ۱۴۰۲ با همراهی و مشارکت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تعداد ۲۰۰ اصله نهال با حضور سردار نایاب فرمانده مرکز آموزشی علوم و فنون مرزبانی ثامن الائمه فراجا و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کاشته شد.

همچنین در مراسمی دیگر تعداد ۳۰۰ اصله نهال با حضور امیر فدایی جانشین فرماندهی لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه ارتش خراسان و همراهی مدیر کل منابع طبیعی خراسان رضوی در قرارگاه عملیاتی لشکر ۷۷ کاشته شد.

این نهال‌ها از گونه‌های سازگار با اقلیم منطقه و کم آب طلب از جمله توت، زبان گنجشک ,آیلان و آقاقیا انتخاب شده اند.

برچسب ها :

ناموجود