تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 - 16:48
کد خبر : 722

آیت‌الله علم‌الهدی:

نباید فضاسازی شهری محدود به بافت پیرامونی حرم باشد | مراقب باشید در مشهد دوقطبی ایجاد نشود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: شهرداری در فضاسازی شهری، دستگاه‌های امنیتی در صیانت از مردم، رسانه‌ها در پوشش خبری و سازمان‌های تبلیغی در دعوت مردم برای حضور به میدان بیایند تا در قالب یک فعالیت تشکیلاتی و هماهنگ بتوان نمونه اجتماع باشکوه در عزای حضرت زهرا(س)، این بار در سوگ شهادت امام صادق(ع) برپا شود.

 

به گزارش رخداد پرس؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مسئولان نهادهای فرهنگی و برگزارکنندگان اجتماع عظیم صادقیون در روز شهادت امام صادق(ع) که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، ضمن تعظیم جایگاه این امام معصوم اظهار کرد: در میان حضرات معصومین، وجود اقدس امام جعفر صادق(ع) از نقش محوری برخوردار است. این محوریت برای مشهدی‌ها باید حائز اهمیت مضاعف باشد زیرا این امام صادق(ع) است که برای نخستین بار، مژده ولایت امام رضا(ع) و ظهور امام زمان(عج) را به شیعه می‌دهد.

وی افزود: یکی از حکمت‌هایی که در تقارن ولادت رسول خدا(ص) با ولادت امام صادق(ع) وجود دارد، در آن است که فقها از این تقارن با عنوان تجدید حیات اسلام محمدی با ولادت امام صادق(ع) یاد می‌کنند تا وجود اقدس امام ششم، احیاکننده سیره نبوی و تثبیت‌کننده اسلام ناب باشد.

فضاسازی محدود به بافت حرم نباشد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برگزاری این‌گونه اجتماعات موردتوجه رسول خدا(ص)، امام هشتم(ع) و امام زمان(عج) خواهد بود زیرا وجود باکرامت امام صادق(ع) احیاگر امت نبوی، زمینه‌ساز ولایت رضوی و نویدبخش آغاز حکومت مهدوی بودند و به این ترتیب، می‌توان زمینه احترام به پیامبر(ص)، تکریم امام رضا(ع) و توجه به امام زمان(عج) را فراهم آورد.

وی ادامه داد: هرکس هر ظرفیتی دارد، پای‌کار بیاورد. شهرداری در فضاسازی شهری، دستگاه‌های امنیتی در صیانت از مردم، رسانه‌ها در پوشش خبری و سازمان‌های تبلیغی در دعوت مردم برای حضور به میدان بیایند تا در قالب یک فعالیت تشکیلاتی و هماهنگ بتوان نمونه اجتماع باشکوه در عزای حضرت زهرا(س)، این بار در سوگ شهادت امام صادق(ع) برپا شود. البته در این میان، یکی از نکات بسیار مهمی که در حوزه مسائل فرهنگی باید در دستورکار باشد، این است که از تشکیل دو شهر در مشهدالرضا(ع) جلوگیری شود. این‌طور نباشد که در مشهدالرضا(ع) همه تبلیغات محیطی و فضاسازی‌های شهری در مناسبت‌ها محدود به هسته مرکزی و بافت پیرامونی حرم مطهر بماند و در مناطق دیگر، مردم حتی آگاه نشوند که روز شهادت امام صادق(ع) فرارسیده است.منبع:شهر آرا

برچسب ها :

ناموجود