تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 - 14:34
کد خبر : 1310

پایان جشنواره زوج‌های جوان نیرو‌های مسلح در مشهد| امیر سیاری: بانوان، سربازان خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی هستند

اختتامیه نخستین جشنواره زوج‌های جوان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به میزبانی نیروی هوایی ارتش در مشهد مقدس برگزار شد.
به گزارش رخداد پرس، آئین اختتامیه نخستین جشنواره زوج‌های جوان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از مسئولان لشکری و استانی به میزبانی نیروی هوایی ارتش در مشهد مقدس برگزار شد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در این مراسم، با اشاره به اینکه دشمن درصدد است جوانان را به‌عنوان سرباز پیاده نظام خود در آورد، گفت: سربازان خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی، بانوان هستند که زندگی را می‌چرخانند و تربیت اولیه فرزندان را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه مهمترین اقدام دشمن، تسلط بر ذهن جوانان و آینده‌سازان این کشور است، افزود: دشمن اگر بر ذهن جوان‌ها تسلط پیدا کند، می‌تواند باورها، عقاید، افکار و رفتار را تغییر دهد. آن وقت در مسیری حرکت می‌کنند که دشمن می‌خواهد و در این صورت به مهره‌ای تبدیل می‌شوند که تفکر استکبار جهانی را اشاعه خواهند داد.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه همه کارکنان نیرو‌های مسلح یک ماموریت واحد دارند و آن هم برقراری امنیت در مرز‌ها و داخل کشور است، خاطر نشان کرد: اگر امنیت نباشد هیچ کدام از ارکان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور نمی‌‎توانند به وظایف خود عمل کنند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب برای نقش بانوان در زندگی کارکنان نیرو‌های مسلح اهمیت ویژه‌ای قائل شده‌اند، تصریح کرد: ایشان می‌فرمایند که همسران کارکنان نیرو‌های مسلح باید بدانند شریک زندگی‌شان چه کسی است و در بنای رفیع و باشکوه ایران اسلامی چه نقش حساسی ایفا می‌کند.

وی در پایان گقت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که شما مرد‌ها هر فضیلتی در میدان رزم و جنگ کسب می‌کنید نصف این افتخار برای همسرتان است. بدانید که اگر می‌توانید خوب کار کنید و به کشورتان خدمت کنید، به برکت حضور همسران خوب شما در کنارتان است.

در جنگ شناختی دشمن لحظه‌ای عقب‌نشینی نکنید

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در این مراسم، با بیان اینکه ساختار خانواده در نیرو‌های مسلح از اهمیت دوچندانی برخوردار است، گفت: شما زوج‌های جوان باید با الگو گرفتن از امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) برای همدیگر مایه آرامش باشید.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بانوان ایران اسلامی مهمترین پشتیبان رزمندگان اسلام بودند، اظهار داشت: امروز دشمن در جنگ ترکیبی علاوه بر هدف قرار دادن کانون خانواده، زنان ایران اسلامی را که کانون محبت و اصالت هستند مورد تهدید قرار داده است. بر همین اساس بانوان باید با ارتقای سطح آگاهی خود و افزایش مهارت‌های زندگی از سنگر خانواده صیانت کنند.

امیر سرتیپ واحدی خطاب به همسران کارکنان جوان نیرو‌های مسلح گفت: شما جزو نیرو‌های مسلح هستید و هر یک از شما یکی از رزمندگان غیرتمند نیرو‌های مسلح محسوب می‌شوید. در زندگی مشترک خوشبختی واقعی استمرار با هم بودن و برای هم بودن است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به کارکنان جوان نیرو‌های مسلح تصریح کرد: همسرانتان به شما و آمادگی‌تان در دفاع از ایران اسلامی بله گفتند و زندگی مشترک را آغاز کردند؛ پس قدردان آن‌ها باشید و آن‌ها را همسنگر خود بدانید، به آن‌ها افتخار کنید و آن‌ها را عزیز بدارید.

امیر سرتیپ واحدی با تاکید بر اینکه در جنگ شناختی دشمن لحظه‌ای عقب‌نشینی نکنید، بیان کرد: با آگاهی، بصیرت و شناخت تاکتیک‌ها و تهدیدات نوین دشمن می‌توانید خط مقدم مقابله با جنگ شناختی دشمن باشید.

دشمن هزینه هنگفتی برای عدم تشکیل خانواده توسط جوانان ما صرف می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی نیز در این مراسم که در بارگاه مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به نعمت‌های در اختیار انسان اظهار داشت: یکی از این نعمت‌ها، نعمت تشکیل زندگی مشترک است و پیامبر اسلام (ص) در این رابطه می‌فرمایند که هیچ بنایی در اسلام تشکیل نشده که عزیزتر از تشکیل زندگی مشترک نزد خداوند باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به نعمت تشکیل زندگی مشترک گفت: نعمت‌ها فراوان هستند و اگر ما مهارت حفظ نعمت‌ها را نداشته باشیم، خدای ناخواسته از آن نعمت فاصله می‌گیریم. نعمت تشکیل زندگی مشترک جزو گریز‌پاترین نعمت‌هاست و باید هوش و حواسمان را جمع کنیم تا این نعمت را همیشه همراه خود داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: به هم رسیدن دو جوان بسیار سخت است، اما سخت‌تر از آن با هم ماندن است؛ بنابراین باید ده‌ها برابر تلاش کنید تا در کنار هم بمانید. تمام تلاش دشمن صرف این است که جوان‌ها به هم نرسند. این تلاش گام نخست است و متاسفانه بی‌تاثیر نبوده و بعضی‌ها تنهایی را می‌پسندند و از ازدواج سر باز می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن اظهار داشت: بعضی تیر‌های جنگ ترکیبی دشمن به هدف خورده است؛ برخی از جوانان ما تغییر رفتار داده و برای ازدواج که از منظر خدا و پیامبر (ص) محبوب است اقدامی نمی‌کنند و دشمن برای رساندن جوان‌های ما به این نقطه خیلی هزینه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: گام دوم دشمن برای بعد از ازدواج  است تا زوج‌ها فاصله گرفته و در کنار هم نباشند. تنها راه مقابله و غلبه بر دشمن و تضمین خوشبختی زوج‌ها التزام به سبک زندگی اسلامی است. این التزام با خود اخلاق، امانت‌داری، قدرشناسی و هر آنچه برای خوشبختی لازم است به ارمغان می‌آورد، پس همواره تلاش کنید که سبک زندگی اسلامی را از طرق مختلف فرا بگیرید.

براساس این گزارش، نخستین جشنواره زوج‌های جوان نیرو‌های مسلح از ۲۸ خرداد ماه به مدت سه روز و به میزبانی نیروی هوایی ارتش در مشهد مقدس برگزار شد و بیش از ۵۰۰ زوج جوان نیرو‌های مسلح از ارتش، سپاه پاسداران، فراجا و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح در این جشنواره شرکت داشتند.

در طول برگزاری این جشنواره، کارگاه‌های مختلفی با موضوعات آببن همسرداری، سبک زندگی ایرانی-اسلامی، اهمیت فرزندآوری به‌هنگام و سواد رسانه برای زوج‌های جوان با حضور استادان برجسته حوزه و دانشگاه برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود