دکتر فولاد با اشاره به تاسیس مراکز مشارکت های مردمی در سراسر کشور گفت: هدف از ایجاد این مراکز، جلب مشارکت مردم در فعالیت های محرومیت زدایی و توانمندسازی اقشار نیازمند جامعه است.

وی با تاکید بر اعتمادسازی انجام شده در جامعه اسلامی، از پیوستن بیش از ۱ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر از مردم نیکوکار به این مجموعه خبر داد و گفت: این افراد با مشارکت های خود در زمینه های مختلف از جمله حمایت از ایتام، کمک به ازدواج نیازمندان، احداث و مرمت منازل محرومین و تهیه جهیزیه برای نوعروسان، یاری گر نیازمندان بوده اند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها با بیان اینکه این بنیاد در سال گذشته ۶۲۰۰ زوج را در سفرهای استانی دولت سیزدهم راهی خانه بخت کرده است، گفت: همچنین در پی حمله صهیونیست ها به غزه، با توجه به مقام مشورتی این بنیاد در سازمان ملل، ۴۰ تن کمک های بشردوستانه به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد.

در این همایش انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، بر نقش مهم خیرین و موسسات خیریه در توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و ارائه خدمات مشاوره ای، درمانی، آموزشی و اشتغالزایی تاکید شد.

انسیه خزعلی، در سخنرانی خود با بیان اینکه “به واسطه آنچه که به نسبت آنها انجام می دهید روزی می خورید و به واسطه کمک و توجهی که به ضعفا دارید روزی شما از طریق ضعفا بشماها می رسد”، بر اهمیت کار خیر و دستگیری از نیازمندان تاکید کرد. وی همچنین به خدمات متنوع این بنیاد در زمینه های توانمندسازی، اشتغال و مشاوره اشاره کرد و آنها را ارزشمند دانست.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صالحی، مدیر ستاد ارتباطات مردمی رئیس جمهور، در این همایش ضمن تقدیر از فعالیت های بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها، گفت: “این مجموعه در حوزه های مختلف مشاوره ایی، درمانی، آموزشی، در امور بین الملل، خانواده، ازدواج، اشتغال و تولید بهترین عملکرد را ارائه کرده است.” وی همچنین بر لزوم هم افزایی و همکاری بین دستگاه های مختلف برای ارائه خدمات بهتر به نیازمندان تاکید کرد.

همچنین دکتر ولیئی، معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور، نیز در سخنرانی خود با اشاره به گستردگی فعالیت های بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها، گفت: “این بنیاد از لحاظ گستردگی، اخلاص در نیت، فراوانی کمک و مددکاران بسیار سخت کوش و ارزشمند هستند.” وی همچنین با بیان اینکه “شما خدمت نمی کنید برای مددجدیان شما به شما خدمت می کنند. هیچ وقت خودتان را خدمتی را که به مددجو قرار می گیرد را از توان خود نبینید”، بر نقش مهم خیرین و موسسات خیریه در ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری تاکید کرد.

همچنین دکتر جلالیان، معاون امور بین الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری در این همایش با تاکید بر اهمیت مسئولیت پذیری در قبال جامعه، گفت: اگر هر فرد در قبال خود و جامعه اش احساس مسئولیت کند، بدون شک شاهد توسعه و پیشرفت شهرها خواهیم بود.

وی مجموعه آبشار عاطفه ها را نمونه بارز این امر دانست و گفت: این مجموعه با جلب مشارکت های مردمی و فعالیت های گسترده خود در زمینه های مختلف، منشا خیر و برکات فراوانی برای جام

در ادامه دکتر آسوده، معاون مشارکت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این همایش با اشاره به بازدیدهای خود از استان های مختلف کشور، از مجموعه آبشار عاطفه ها به عنوان یکی از موسسات برتر در زمینه ارائه خدمات به نیازمندان یاد کرد و از زحمات و تلاش های دست اندرکاران این بنیاد تقدیر و تشکر کرد.

در پایان دکتر الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به فعالیت های گسترده بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در طول سال های گذشته، گفت: این مجموعه با فعالیت های خود، یک جریان مثبت اجتماعی ایجاد کرده و منشا خیر و برکات فراوانی برای جامعه بوده است.