تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 - 20:34
کد خبر : 5889

حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش منابع طبیعی

صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی با عضویت ۲۴ شرکت تعاونی فراگیر منابع طبیعی و تشکل‌های مرتبط در استان تشکیل شد.


به گزارش رخداد پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: هدف اصلی ایجاد این صندوق اعطای تسهیلات کم بهره و ارائه حمایت های مالی به مجریان و بهره برداران منابع طبیعی درقالب تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و با کمترین تعهدات و تضامین ممکن و در سریعترین زمان است.

فنودی افزود :منابع طبیعی متعلق به همه مردم و تمام نسل‌هاست بنابراین ما با تشکیل این صندوق از سرمایه‌گذاری در بخش مرتع، جنگل ،بیابان زدایی و آبخیزداری حمایت می‌کنیم.

وی گفت: در این صندوق تولید کنندگان و فعالان بخش منابع طبیعی به عنوان افراد موثر در مهار تورم و رشد تولید مورد حمایت واقع خواهند شد بطوریکه با پیگیری‌های لازم، کمک‌های مالی از دولت ، بانک‌ها و موسسات مالی در جهت توسعه منابع طبیعی برای اعضا اخذ می شود.

فنودی افزود: حفظ و توسعه منابع طبیعی بدون مشارکت مردم ممکن نیست بنابراین آگاهی بخشی ،جلب مشارکت مردم و حمایت از بهره‌برداران گام مهمی در توسعه و حفظ منابع طبیعی است که این امر با هدف افزایش سطح درآمد بهبود معیشت بهره‌برداران در صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی محقق خواهد شد.

فنودی گفت: منابع طبیعی به عنوان بستر حیات، ظرفیت‌های فراوانی در بهبود زندگی مردم دارد بنابراین ما در این صندوق به دنبال جایگزینی و استفاده از انرژی‌های نو و استفاده از تمام ظرفیت‌های منابع طبیعی هستیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی مردم را مهم‌ترین و موثرترین ناظران فعالیت‌های منابع طبیعی دانست و گفت :به هر میزان که مطالبه‌گری و افزایش حس مسئولیت جوامع در برابر منابع طبیعی بیشتر شود به همان اندازه شاهد توسعه و حفظ منابع طبیعی خواهیم بود بنابراین مدیریت و نظارت مردم در عرصه‌های منابع طبیعی از اهداف مهم تشکیل این صندوق است.

برچسب ها :

ناموجود