تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1402 - 23:37
کد خبر : 5537

در راستای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور

در اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور طی مراسمی بیش از ۷۰ اصل نهال در محوطه باغ نادر در مشهد کاشته شد.


به گزارش رخداد پرس به نقل از  روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی،  مراسمی که جمع کثیری از بازدیدکنندگان موزه نادری مسئولین و کارشناسان ادارات کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ،منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی حضور داشتند.

موسوی مدیر کل میراث فرهنگی استان ضمن غرس نهال در گفتگویی به خبرنگار ما گفت: با توجه به این‌که اماکن تاریخی  مورد بازدید عده زیادی از گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد، ایجاد محیط طبیعی و زیبا و درختکاری به جذابیت این مکان‌ها می‌افزاید.

وی آمادگی مجموعه میراث فرهنگی را در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح استان اعلام نمود.

در ادامه دکتر محسن فنودی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت با توجه به این‌که یکی از اهداف اجرای پویش‌های درختکاری فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی می‌باشد افزود: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به کمک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری خواهند آمد.

وی ضمن تشکر از حضار در مراسم یادآور شد با مشارکت عموم مردم و به حول قوه الهی تا پایان سال جاری تعهدات خراسان رضوی که بالغ بر کاشت ۸ میلیون اصله نهال خواهد بود به اتمام می‌رسد.

فتودی گفت: در این مراسم بیش از ۷۰ اصله نهال زیتون تلخ، اقاقیاز، بان گنجشک در محوطه باغ نادر کاشته شد.

وی یادآورشد این مراسم با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزاری خراسان رضوی با عنوان پویش نهال افتخار به میراث ماندگار در سراسر استان در حال اجرا است و مقرر گردید تا در اماکن تاریخی و استان با مشارکت دو دستگاه نهال کاشته شود.

درپایان شرکت کنندگان با حضور بر سرمزار سردار فداکار و ازادیخواه خراسان کنل محمدتقی خان پسیان اداء احترام نمودند.

برچسب ها :

ناموجود