تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 بهمن 1402 - 19:14
کد خبر : 6180

دستیابی به ۱۵۹ دستاورد در دولت سیزدهم با دستور کار سند تحول رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در دومین روز از نمایشگاه رویداد روایت پیشرفت با حضور در مشهد از این نمایشگاه بازدید کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در دومین روز از نمایشگاه رویداد روایت پیشرفت با حضور در مشهد از این نمایشگاه بازدید کرد.
به گزارش رخداد پرس به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد اسلامی عصر پنجشنبه ۱۹ بهمن‌ماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی روایت پیشرفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنجمین نمایشگاه روایت پیشرفت به همت دفتر ارتباط دولت و روحانیت و دستگاه های اجرایی برگزار گردید تا نوجوانان، جوانان و نخبگان از آخرین وضعیت دستاوردها آگاهی پیدا کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در آستانه چهل‌و‌پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: در این ایام تبلور ویژه‌ای در حوزه هسته‌ای داشته ایم که در این ایام یکی از مسایل مهمی که مورد توجه قرار گرفته جایگاهی است که کشور در بخش علمی و فنی به ویژه در حوزه توانمندی‌های راهبردی در این مقطع زمانی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: سال گذشته سند جامع راهبردی توسط رئیس جمهور رونمایی شدکه ریل‌گذاری براساس سند تحول دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت و در اولین سال این سند به ۱۵۹ دستاورد دانشی، فناوری و صنعتی دست پیدا کردیم.

اسلامی عنوان کرد : نظام استکباری از ابتدا با صنعت هسته‌ای ایران همکاری نکردند، بلکه مزاحمت هم ایجاد کردند و اجازه ندادند جمهوری اسلامی تجهیزات، لوازم و فناوری مورد نیاز را تامین کند. این عدم همکاری موجب شد فرایند‌ها با تحقیقات نتیجه‌گرا و بنیان‌گذاری ظرفیت تحقیق و توسعه قدرتمند دنبال شود و ما نیازمندی‌های خود را به صورت درون‌زا تامین کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب خردادماه سال جاری تاکیدات فراوانی برای فناوری هسته‌ای داشتند که تاکنون  گام‌های استوارتری برداشته شده است و با گسترش قابل ملاحظه این صنعت شاهد توسعه ویژه ای در این عرصصه بوده‌ایم.

وی در انتهای سخنان خود تصریح کرد: در این هفته فناوری خط تولید نیمه‌صنعتی گاز هگزافلوراید تلوریم را افتتاح کردیم که این واحد نیمه صنعتی ماده اولیه تولید محصول برای بیماران تیروئید و بخش تشخیصی و درمانی است که عملیات مطالعات تفصیلی و تجهیز آن برای پیشبرد برنامه نیروگاه اتمی سیریک با ظرفیت ۵۰۰۰ مگاوات در سفر بندرعباس رئیس‌جمهور آغاز شد.

برچسب ها :

ناموجود