تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1402 - 15:02
کد خبر : 4799

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

رتبه اول کمیته امداد امام خمینی ره در جذب تسهیلات اشتغال زائی کشور در بین دستگاههای متولی اشتغال

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در آئین تجلیل از نیکوکاران، مودیان‌ زکات و حامیان ایتام تربت حیدریه گفت: دولت سال گذشته بیست وپنج هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به کمیته امداد امام خمینی(ره) اختصاص داد که این نهاد رتبه اول جذب تسهیلات حوزه اشتغال کشور را در بین همه دستگاهها دارد .

به گزارش رخداد پرس به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، محسن زنگنه شامگاه دوشنبه در آئین تجلیل از نیکوکاران، مودیان‌ زکات و حامیان ایتام تربت حیدریه که با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان خراسان رضوی، امام جمعه شهرستان و دیگر مسئولین برگزار شد، بیان کرد سال گذشته کمیته امداد با جذب۲۵ هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات ۴ درصد اشتغال کشور دربین متولیان اشتغال کشور ازجمله وزارتخانه های صنعت و معدن ، جهاد و رفاه رتبه اول را به دست آوردضمن آنکه کمیته امداد در تسهیلات استان نیز سهم دارد.

نماینده مردم شهرستانهای تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز دولت سیزدهم از همان صندوقی که در دولت قبل ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پول داشت و برای پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی در شب پرداخت عزادار بود، به ۷۵ میلیون نفر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان یارانه می‌دهد.

وی افزود: علاوه بر پرداخت یارانه‌ها، از همان صندوق ۲۵هزار میلیارد تومان به کمیته امداد، ۱۷هزار میلیارد تومان به بهزیستی و ۳۰ هزار میلیارد تومان به تبصره بانکها اختصاص داده و در عین حال همان صندوق امسال ۷۵۰ هزار میلیارد تومان پول دارد و این مهم با همت مجلس محقق شده است.

زنگنه تصریح کرد: امروز کمیته امداد یک نهاد صرفا پرداخت معیشت نیست و تولید اشتغال و ثروت می کند و همه باید در دولت و مجلس تلاش کنند این نهاد نیز تقویت شود.

توزیع ۲۵ هزار بسته در شب یلدا بین مددجویان تحت حمایت امداد استان

در ادامه همایش،رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی بیان کرد: این استان دارای انسان های دریادل، اهل محبت و نوع دوست می باشد و در حوزه انفاق سرآمد کشور هستند و این همدلی و همیاری سبب شده کمیته امداد کارنامه موفقی ارائه دهد.

وی ضمن تقدیر ویژه از کمیته امداد تربت حیدریه و خیرین به ویژه در حوزه زکات،، گفت: ۱۹۴ هزار خانوار در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند و بیش از ۱۲ هزار یتیم و بالغ بر ۲۸ هزار فرزند محسنین در استان مورد حمایت هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی، واریزی حامیان به حساب ایتام در ماه به طور متوسط بیش از ۷۰۰ هزارتومان و محسنین بیش از ۵۰۰ هزارتومان عنوان کرد و افزود: درصدد افزایش این مبلغ تا تابستان سال آینده هستیم.

وی بیان کرد: در حوزه اشتغال ۲۲۰۰ میلیارد تومان جزء ۴ تبصره ۱۸ و ۹۷۰ میلیارد تومان از محل جز سه اعتبار تسهیلات امداد استان است که از ۲۲۰۰ میلیارد تومان ۹۴ درصد به بانک ها ابلاغ شده و حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان پرداختی بوده و ما بقی در حال پیگیری برای دریافت هستیم و از محل جز ۳ ، ۶۷۷ میلیارد تومان ابلاغ شده که در هفته های آینده پرداخت آن در استان انجام خواهد شد.

سلم آبادی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال در استان بوده که ۱۶۳۰ میلیارد تومان با همکاری کارگروههای اشتغال، بانک ها و اعضای کارگروههای اشتغال، فرمانداران پرداخت شده و امسال ۳۲۰۰ میلیارد تومان به این استان تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه بامشارکت خیرین در حال ساخت مسکن هستیم، تصریح کرد: در حوزه مسکن بیش از ۴۰۰۰ مسکن در قالب تفاهم نامه هایی با بنیاد علوی، سپاه و بنیاد مسکن در حال ساخت می باشد و در نهضت ملی مسکن نیز تا الان بیش از ۴۰۰۰ نفر در استان تایید و ۲۶۰ پروژه تاکنون انجام شده و در صورت تخصیص زمین و پروژه امداد برای ساخت اقدام خواهد کرد.

وی گفت: در شب یلدا ۲۵ هزار بسته یلدایی به ارزش بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان با کمک خیرین تهیه و توزیع شده است؛ همچنین از فروردین سال قبل تا آذر ماه سال جاری رتبه اول نقد طرح اکرام در کشور مربوط به کمیته امداد خراسان رضوی بوده است و میانگین در ماه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به حساب ایتام و محسنین واریز می شود.

سیاست توانمندسازی و اشتغالزایی کمیته امداد باید گسترش یابد
حجت‌الاسلام معلمی، امام جمعه تربت‌حیدریه نیز در این آئین با تاکید براینکه سیاست توانمندسازی و اشتغالزایی کمیته امداد باید گسترش یابد، گفت: باید برنامه‌ریزی شود تا همه مددجویان را به حدی برسانیم که نیازی به دستگاهای حمایتی نداشته باشند .

وی ادامه داد: تمام موسسات خیریه و در رٱس آنها کمیته امداد ایجاد اشتغال و توانمندسازی را گسترش دهند.

امام جمعه تربت حیدریه افزود: حمایت از تولیدکنندگان و کسانی که از مسیر تسهیلات اشتغال زایی این نهادها به درآمد رسیدند، زنجیره توانمند سازی این افراد را کامل می کند ، انفاق کنندگان مجاهد فی سبیل الله، شان آنها شان مجاهدان در راه خدا است و هر خیر و انفاق کننده ای که اهل گذشت به میزان توانش ، همان اجر مجاهد در راه خدا را دارد.

 

از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۴۰۱ ، ۸۴۹۰ طرح اشتغال در تربت حیدریه ایجاد شده

همچنین سید سعید عبداله زاده بیان کرد: ۸۶۷۱ خانوار و به عبارتی ۱۲ و نیم درصد جمعیت تربت حیدریه تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

 

رئیس کمیته امداد شهرستان تربت حیدریه افزود: از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۴۰۱ ، ۸۴۹۰ طرح اشتغال در تربت حیدریه ایجاد شده که ۳۹۹۴ طرح به خودکفایی رسیدند و از چرخه امداد خارج شدند.

 

وی گفت: در سال گذشته ۱۱۸۷ طرح اشتغال با اعتبار بیش از ۷۶ میلیارد تومان اجرا شده و در ۹ ماه سال جاری ۴۳۵ طرح اشتغال با ۶۴ میلیارد تومان منابع بانکی و صندوق امداد ولایت اجرا شده است.

 

عبداله زاده با بیان اینکه ۲۱۹۴ دانش آموز و ۲۰۵ دانشجو از خدمات تحصیلی و تربیتی امداد بهره مند می شوند، گفت: ۱۲۱ دانش آموز و دانشجو نخبه و استعداد برتر در رشته های مختلف تحصیلی، فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآنی شناسایی شدند که ۶ میلیارد تومان به آنها مساعدت شده است و تربت حیدریه رتبه اول را در شناسایی و حمایت از نخبگان و استعداد های برتر از آن خود کرده است.

 

وی ضمن تشکر از خیرین شهرستان، بیان کرد: ۲۴ درصد جمعیت تربت حیدریه به صورت سنتی و ۴۳ درصد به صورت نوین کمک های خود را به کمیته امداد پرداخت می کنند؛ همچنین ۵۱ مرکز نیکوکاری در قالب یک شبکه ارتباطی مردمی قوی کل نقاط شهرستان را پوشش می دهند.

 

گفتنی است؛ با حضور رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان خراسان رضوی، محسن زنگنه نماینده مردم شهرستان تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه شهرستان از نیکوکاران و حامیان طرح اکرام تربت حیدریه تقدیر شد.

برچسب ها :

ناموجود