تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 20:53
کد خبر : 3042

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در مشهد:

نقش اول آموزش و ترویج در اجرایی شدن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور

دکتر رضا احمدی مجری کشوری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کارگاه تربیت مدرس رابطین سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان داشت دانش آموزان ، اولیا و مربیان نقش بسیار مهمی در اجرایی شدن این طرح دارند.

به گزارش رخداد پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی دکتر رضا احمدی مجری کشوری  طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کارگاه تربیت مدرس رابطین سلامت و تندرستی  آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان داشت دانش آموزان ، اولیا و مربیان نقش بسیار مهمی در اجرایی شدن این طرح دارند .
احمدی بیان داشت با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مدظله العالی استفاده از ظرفیت عظیم ۱۶ میلیون دانش آموز ، یک میلیون آموزگار و یک میلیون فرهنگی بازنشسته ، ۱۱۴ هزار مدرسه و بیش از ده هزار هکتار اردوگاه دانش اموزی با هماهنگی وزرات آموزش و پرورش در سطح کشور در اولویت فرهنگ سازی و اجرای  طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت قرار دارذ.
وی اعلام داشت  کلمه مردمی در این طرح نشان دهنده نقش محوری و مهم مشارکت مردم در اجرایی شدن این طرح عظیم است و آموزش و پرورش با جامعه بزرگ معلمان ، دانش آموزان و خانواده های آنها بزرگ ترین گروه هدف در اجرای این برنامه خواهند بود .
وی افزود آیین درختکاری سال‌هاست که در کشور به وسیله دانش اموزان اجرا می  شود ولی در این طرح تولید نهال از بذر و قلمه توسط دانش آموزان صورت می گیرد تا آنان با چالش ها و سختی های تولید نهال آشنا شوند ودرختان و درختچه های بومی شهر و روستای خود و نحوه تکثیر انها را بیاموزند .
آموزش صحیح و ترویج مناسب نحوه تولید ، پرورش و تولید نهال در خانه و مدرسه و انتقال این دانش به نسل بعدی زمینه ساز ایجاد انس و الفت و علاقه مندی به طبیعت در دانش اموزان  خواهد شد.
احمدی د از ایده پردازی های آموزشی و نوآفرینی های ترویجی توام با خلاقیت اجرایی توسط مسئولین اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری خراسان رضوی تقدیر نموده و آن را الگویی موفق در راستای تحقق سیاست های محوری سازمان منابع طبیعی و ابخیزداری کشور دانست .
مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت یادآور گردید این نمونه از کارگاههای موثر آموزشی و ترویجی بایستی به سرعت در سایر مناطق کشور اجرایی گردد.

برچسب ها :

ناموجود