تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 15:35
کد خبر : 3232

انتشار فیلم هوایی پلنگ ایرانی برای نخستین بار در کشور توسط مستند ساز مشهدی

پخش مستند حیات وحش شمال شرق کشور در شبکه مستند

مستند حیات وحش شمال شرق کشور به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر رضا چهارراهی، روایت معرفی حیات وحش و مناطق دارای غنای زیستی در شمال شرق کشور و با محوریت استان خراسان رضوی در شبکه مستند با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تولید و پخش شد.

به گزارش رخداد پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، مهدی اله پور درباره این مستند گفت: مستند «حیات وحش شمال شرق کشور» در ۸ قسمت حدود ۳۰ دقیقه‌ای تولید شده و روایت تنوع زیستی شمال شرق کشور با محوریت استان خراسان رضوی، با تمرکز بر ارتفاعات کپه داغ کوه های هزار مسجد و پارک ملی تندوره می باشد، تهیه شده است، که با هماهنگی و مشاوره موضوعات محیط زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از شبکه مستند منتشر و پخش شد.

مهدی اله پور افزود: مهمترین گونه های جانوری همچون: پلنگ، هما، کرکس سیاه، گرگ، کفتار، شغال، روباه، دال معمولی و … و همچنین معرفی تنوع گیاهی و زمین شناسی منطقه در این مستند به تصویر کشیده شده است و به نحوه زیست و شیوه تغذیه آنان در این مستند پرداخته شده است.

امیر رضا چهارراهی مستند ساز این مجموعه عنوان نمود: این مستند از اواخر سال ۱۳۹۸ کلید خورد و از این هفته جمعه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرارش هم روز بعد ساعت ۱۲:۳۰ خواهد بود.

وی افزود: حدود ۳ سال تولید و مونتاژ این مستند به طول انجامید.

این مستند ساز مشهدی آثار متنوع و برجسته ای همچون “نیش”، پرندگان”،”زولان”،”بانگ مرال”،”آبشخور” و… در کارنامه درخشان خود دارد و درحال حاضر با مجوز صدا و سیما و سازمان حفاظت محیط زیست درحال تهیه مستندی برای شناخت حیات وحش شمال شرق کشور است.

برچسب ها :

ناموجود