تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 بهمن 1402 - 0:28
کد خبر : 5775

گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در صداوسیمای خراسان رضوی

صداوسیمای خراسان رضوی همزمان به دهه فجر انقلاب اسلامی‌ برنامه‌های مناسب این ایام را تدارک دیده است.

به گزارش رخداد پرس به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه‌ها که با رویکردی به نقش و جایگاه رفیع نظام مقدس جمهوری اسلامی و کار آمدی آن در رفع کمبودها و مشکلات اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی همچنین انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پیش بینی شده است بدین شرح می‌باشد.

معاونت صدا:
در شبکه استانی صدا ۱۴ عنوان برنامه تولیدی که عبارتند از ویژه برنامه رادیویی “طنین انقلاب” که در ساختار آوایی و کلامی در ۱۱ قسمت ۸۵ دقیقه ای به تاریخ انقلاب و شخصیت های موثر در آن همچنین دستاوردهای نظام اسلامی و اثر حضور مردم در پیروزی‌های کشور خواهد پرداخت.

مجموعه رادیویی “قرار انقلاب “در ساختار کلامی، پیامی در ۲ قسمت ۳۰ دقیقه ای به بیانیه مهم گام دوم انقلاب و فرامین رهبر فرزانه انقلاب پیرامون نقشه تحولی و پیشرفت کشور در ۴۳ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی خواهد پرداخت.

ویژه برنامه رادیویی “صبح به خیر خراسان رضوی” در ساختار ترکیبی و در ۱۲ قسمت ۹۰ دقیقه ای به صورت زنده و مستقیم با رویکردی اطلاع رسان و با هدف جلب بیشتر مخاطبان فعال به وقایع مشهد مقدس در انقلاب اسلامی و آمادگی آنان در مشارکت گسترده در انتخابات تولید و پخش خواهد شد.

مجموعه برنامه رادیویی “شب چراغ “در قالب ترکیبی و در ۴ برنامه ۴۵ دقیقه ای با رویکردی تحلیلی و با هدف بررسی علل و دوام انقلاب اسلامی و نقش مردم در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و مشارکت آنان در انتخابات و بازتاب جهانی آن خواهدپرداخت.

مجموعه رادیویی “مثبت بی نهایت “در قالب ترکیبی ۲ برنامه۲۵ دقیقه ای با نگاهی تحلیلی و تبیینی به وقایع انقلاب اسلامی و موضوعات روز اجتماعی به ویژه نقش مردم در صحنه‌های اجتماعی و افزایش مطلوبیت حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی می‌پردازد.

مجموعه برنامه رادیویی “بر مدار “در قالب وکس پاپ مردمی (گزارش مردمی) در ۱۲ برنامه ۵ دقیقه ای به گزارشات مردمی‌پیرامون موضوعات روز و انقلاب اسلامی همچنین انتخابات یاز دهم اسفند ماه می‌پردازد.

مجموعه برنامه رادیویی “یادمان “در ساختار مسابقه که شامل ۱۲ برنامه ۲۵ دقیقه ای  ویژه شهرستان‌ها است و محتوایی مرتبط با انقلاب اسلامی و توان و بضاعت های فرهنگی و اجتماعی شهرستان‌های خراسان رضوی دارد.

مجموعه رادیویی “ما می توانیم “در قالب ترکیبی ۲ برنامه ۲۵ دقیقه ای در خصوص اعتماد به مردم و خودباوری‌های نظام اسلامی در توسعه مراکز دانش بنیان و اهمیت پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی است.

مجموعه رادیویی “مردم و مسئولین “در قالب گفتگو و میزگرد ۲ برنامه ۵۰ دقیقه ای با رویکردی به مطالبات مردم و مخاطبان رادیو و پاسخگویی مسئولان به کمبودها و مشکلات احتمالی در مشهد و شهرستان‌ها می‌پردازد.

مجموعه رادیویی “پیام آفتاب “در قالب ترکیبی ۱۲ برنامه ۴۰ دقیقه ای با رویکردی به تحلیل و کارشناسی موضوعات فرهنگی و اجتماعی با حضور کارشناسان خواهد پرداخت. موضوعات سیاسی و نحوه تشویق و اطلاع رسانی عموم مردم به مشارکت در انتخابات با بینش سیاسی از محورهای برنامه زنده و مستقیم “پیام افتاب “است.

مجموعه رادیویی “برنده با تو “در قالب مسابقه ۱۲ برنامه ۱۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی پریسا منفرد  با موضوع اطلاعات حوزه‌های ملی و انقلاب اسلامی همچنین دست آوردهای نظام اسلامی تولید خواهد شد .

و اما صدای خراسان رضوی با بیش از ۱۵ عنوان برنامه و مستند های رادیویی انقلاب اسلامی چون عصر امام خمینی ۱۲ برنامه، سرمشق  ۱۲ برنامه، پدر شعر انقلاب ۱ برنامه که کارنامه‌های از آثار استاد زنده یاد حمید سبزواری است را آماده پخش دارد و بیش از ۳۰۰ ساعت برنامه‌های تامینی شامل سخنرانی‌ها، سرود و آواهای دینی و حماسی، مینی فیچرها و ارتباطات رادیویی با شبکه‌های سراسری و استانی را در ایام الله دهه فجر در دستور کار خواهد داشت .

برنامه‌های سیمای خراسان:
سیمای خراسان رضوی نیز با برنامه ریزی مستمر ۸ عنوان برنامه را بصورت تولیدی معرفی نموده است که مهمترین آنان را میتوان مجموعه تلویزیونی” دستاورد” عنوان کرد که در قالب ترکیبی ۱۲ برنامه ۴۰ دقیقه ای به تلاش ها و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول۴۲ نظام مقدس اسلامی خواهد پرداخت.

این برنامه با رویکردی تحلیلی و اقناعی در صدد بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

مجموعه تلویزیونی “شب شرقی “ویژه شامگاهی سیما در قالب ترکیبی ۱۲ برنامه ۴۰ دقیقه ای است. این برنامه ایام فرحناک رجب را با آیتم های تفریح و سرگرمی‌به ارائه جلوه‌هایی از برنامه‌ها ی دهه فجر  خواهد پرداخت.

مجموعه تلویزیونی” صبح خراسانی “در قالب ترکیبی شامل ۱۲ قسمت ۵۰ دقیقه ای ویژه برنامه صبحگاهی سیمای خراسان رضوی است که  با هدف اطلاع رسانی روزانه، تقویم انقلاب و پذیرایی از مهمانان ویژه در برنامه قصد آگاهی بخشی به جامعه پیرامون پیروزی انقلاب اسلامی را دارد.

مجموعه تلویزیونی” اشاره “در قالب میزگرد شامل ۱۲ برنامه ۵۰ دقیقه ای با حضور مسئولین و کارشناسان به مهمترین مطالبات و خواسته‌های مردم می‌پردازد. موضوع انتخابات و اهمیت مشارکت مردم نیز در دستور کار برنامه می‌باشد.

مجموعه تلویزیونی “آبنبات چوبی” ویژه کودکان و نوجوانان در قالب ترکیبی ۵ برنامه ۴۵ دقیقه ای که با هدف آشنایی نسل نو با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی تولید وپخش می‌گردد. این برنامه‌ها تاریخ مختصری از انقلاب اسلامی را برای مخاطبان خود بازگو و روایت های داستان گونه ای را بیان می نماید.

مجموعه تلویزیونی “باور ” در قالب مستند گزارشی ۲ برنامه ۲۰ دقیقه ای به  بررسی تطبیقی رشد و پیشرفت صنایع در قبل و بعد پیروزی انقلاب اسلامی خواهد پرداخت.

مجموعه تلویزیونی “قاب هنر ” در ساختار ترکیبی ۲ برنامه ۲۵ دقیقه ای که به موضوع هنر در انقلاب اسلامی و زمینه‌های شکوفایی هنر دینی بعد از انقلاب را بررسی خواهد نمود. همچنین رویدادهای هنری ایام دهه فجر را پوشش رسانه ای خواهد داد .

مجموعه تلویزیونی “ورزش خراسان رضوی” نیز در قالب ترکیبی شامل ۲ برنامه ۵۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی مهدی داوری به موفقیت های ورزشکاران و احداث و توسعه اماکن ورزشی در استان و بررسی کمبودهای این حوزه می‌پردازد.

پیش بینی بیش از ۲۰۰۰ دقیقه فیلم سینمایی و بیش از ۱۰۰۰ دقیقه ارتباطات زنده با حرم مطهر رضوی و پخش ۵۰۰ دقیقه مستند های مربوط به انقلاب اسلامی  به همراه سرودها و نواهای آیینی و پخش فراز هایی از وصایای شهدای انقلاب اسلامی نیز در دستور کار سیمای خراسان رضوی است .

(صحن انقلاب) نیز عنوان ویژه برنامه رادیو سراسری زیارت در ایام الله دهه فجر است . برنامه «صحن انقلاب» به امید، نشاط، دستاوردهای انقلاب و کار آمدی نظام اسلامی می‌پردازد و با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی‌به همراه نقد پهلوی از زبان کارگزارن رژیم قبل تولید و پخش خواهد شد.

«صحن انقلاب» با مصاحبه با بزرگان انقلاب و تهیه گزارش های متنوع از پیشکسوتان موثر در پیروزی انقلاب اسلامی سعی در ارائه دستاوردهای مهم  نظام دارد؛ و خاطره نگاری و پخش خاطرات زندانیان قبل از انقلاب نیز از بخش های مهم این برنامه می‌باشد. همچنین در برنامه بخش کوتاه نمایشی نیز گنجانده شده.

مجموعه رادیویی (صحن انقلاب ) در ۱۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای در ایام الله دهه فجرهمه روزه ساعت ۱۲ ظهر از شبکه سراسری رادیو زیارت بصورت زنده ومستقیم پخش می‌شود .

در بخش های خبر نیز واحد اخبار و اطلاعات با تهیه بولتن‌های خبری، گزارش ها، مصاحبه‌ها و …به طور خاص به پوشش، انعکاس و پخش ویژه برنامه‌های ایام مبارک دهه فجر در ۲۴شهرستان وروستاهای سطح استان خواهد پرداخت. همچنین گروه مستند و گزارشهای تولیدی معاونت خبر به انعکاس دستاوردهای نظام و تلاشهای ۴۲ ساله برای محرومیت زدایی از منطقه را در قالب ۱۰ برنامه به تصویر می‌کشد.

در بخش معاونت فضای مجازی هم از مجموعه تولیدات کافه گفتگو ۲۰ ویدیو، ۱۰ عدد پوستر معرفی شهدای انقلاب اسلامی و قبل از آن که توسط ساواک به شهادت رسیدند .

۱۰ عدد فتو کلیپ روز شمار انقلاب، باز نشر برنامه‌های مناسبتی دهه فجر سیما ، صدا ، و خبر از فضای مجازی و عکس نوشت از دستاوردهای انقلاب اسلامی در خراسان رضوی  در حال تهیه و آماده پخش است.

برچسب ها :

ناموجود