تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1402 - 19:14
کد خبر : 6526

یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی رای داده‌اند

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط رای دادن تا ساعت ۱۷ و ۵۰ دقیقه امروز در این استان رای خود را به صندوق ها انداخته اند.

یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی رای داده‌اند

به گزارش رخداد پرس، کمال سروی‌ها اظهار کرد: در مشهد نیز تا ساعت ۱۷ و ۵۰ دقیقه، ۷۰۰ هزار نفر رای داده اند که این رقم قابل توجه و بیشتر از دوره گذشته بوده است.

وی ادامه داد: امیدواریم مردم تا ساعات تمدید انتخابات با حضور پرشور پای صندوق های اخذ رای حاضر شده و مشارکت حدود ۲.۵ میلیون نفری واجدان شرایط را در استان ثبت کنند.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: تاکنون تخلف خاصی به هیات نظارت منعکس نشده است اما مردم موارد و شکایات احتمالی انتخاباتی خود را به این هیات منعکس کنند تا رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای گزینش ۲۴ نماینده خراسان رضوی در مجالس مزبور، همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در این استان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر رای اولی اند و برای نخستین بار در صحنه انتخابات و مشارکت سیاسی حضور می یابند.

خراسان رضوی ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای مجلس شورای اسلامی ۸۱۵ نفر و برای مجلس خبرگان رهبری هشت نامزد در عرصه رقابت حضور دارند.

همچنین این استان دارای چهار هزار و ۶۲۷ شعبه اخذ رای است و در مجموع ۸۰ هزار نفر مدیریت و نظارت بر این انتخابات در این شعب را برعهده دارند.

واجدان شرایط رای دادن باید یکی از مدارک هویتی از جمله کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و یا گذرنامه خود را همراه داشته باشند و برای افرادی که شناسنامه قدیمی دارند، داشتن کارت ملی یا شماره ملی الزامی است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود