تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 18:47
کد خبر : 3239

در کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان امروز مصوب شد:

اعلام توصیه های خود مراقبتی به شهروندان/ ضرورت محدودیت ورزش های هوازی از امروز تا فردا حوالی ظهر در مشهد مقدس

مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: در کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان که در محل اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد، نظر به پیش بینی تداوم گرد و غبار از سوی اداره کل هواشناسی استان در شهرستان مشهد و نیز کاهش دما و وزش باد و تشدید آلودگی در روز آینده تا حوالی ظهر و گزارش های رسیده اعلام کرد، اطلاع رسانی کامل در زمینه توصیه های بهداشتی و خود مراقبتی مرتبط با شرایط پیش رو به شهروندان صورت پذیرد.

به گزارش رخداد پرس به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود:  وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان، ضمن گلایه از اداره کل هواشناسی استان در مورد عدم پیش بینی و اطلاع رسانی صحیح در خصوص وضعیت هشدار پدیده گرد و غبار پیش آمده در روز جاری، اظهار داشت: کاهش بارش باران و نزولات آسمانی و خشکسالی های اخیر، تخریب اراضی و کشت غیر اصولی و چرای بیش از ظرفیت مراتع، امروزه استان خراسان رضوی را درگیر این پدیده گرد و غبار نموده است و امیدواریم در سال زراعی جاری، برنامه جامعی در خصوص کنترل وضعیت گرد و غبار استان در قالب اصلاح الگوی کشت، قرق اراضی و احیاء مراتع که پوشش گیاهی آن از بین رفته و نیز پیگیری های دستگاه های متولی در امر جذب اعتبارات ملی برای مقابله با این پدیده و بیابان زدایی صورت پذیرد.

این مقام مسئول عنوان داشت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، فردا با کاهش محسوس دما و کاهش وزش باد، شاهد افزایش آلاینده های گازی و وقوع پدیده اینورژن خواهیم بود که موجب تشدید آلودگی هوا در شهر مشهد نیز خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس مصوبات این کارگروه کلیه فرمانداران درگیر موضوع گرد و غبار در استان با اخذ نظر اداره کل هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی شهرستان و هماهنگی با مدیریت بحران استانداری تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

وی بیان داشت: با عنایت به اهمیت سلامت دانش آموزان مصوب شد، آموزش و پرورش نسبت به اعلام وضعیت هشدار برای دانش آموزان حساس و دارای بیماری زمینه ای در شیفت صبح، اطلاع رسانی عمومی را انجام و تمهیدات لازم را به عمل آورد.

این مقام مسئول اظهار داشت: با عنایت به ضرورت سلامت شهروندان گرامی توصیه می شود، کلیه فعالیت های ورزشی در محیط باز در شهر مشهد مقدس تا فردا حوالی ظهر خودداری شود.

اله پور تاکید کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر توصیه می شود و می بایست فعالیت های بدنی، پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی مکلف به اطلاع رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع را خواهند داشت و همچنین فرمانداران شهرستان ها در خصوص تشکیل جلسات شرایط اضطرار و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام نمایند.

اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به کلیه دستگاه ها و نهادهاست.

برچسب ها :

ناموجود