تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1402 - 20:00
کد خبر : 3186

انتخابات آینده یک رویداد رقابتی و جدی خواهد بود/۱۷۴۴ نفر در استان برای کسب ۱۸ کرسی مجلس شورای اسلامی با هم رقابت خواهند کرد

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی‌ گفت: در مجموع ۱۷۴۴ نفر در خراسان رضوی ثبت نام خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی قطعی کردند.
به گزارش‌ رخداد پرس به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سیدها‌دی طباطبایی ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری‌ تشریح آخرین وضعیت ثبت نام کنندگان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اظهار کرد: ۳۶۷۲ نفر‌ در استان پیش ثبت نام خود را انجام داده‌اند که این برای صحت سنجی و استعلام مدارک افراد بوده است.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: حدود ۸۰۰ نفر مدارکشان مورد تایید قرار نگرفت و‌ نتوانستند ادامه مراحل انتخابات را سپری کنند. در این راستا ثبت نام قطعی ما از ۲۷ مهر آغاز و تا ۳ آبان ادامه داشت.
وی با بیان اینکه در مجموع ۱۷۴۴ نفر در خراسان رضوی ثبت نام خود را قطعی کردند، خاطرنشان کرد: حساب بانکی غیر تجاری برای تبلیغات انتخابات یکی از مدارکی بود که افراد ارائه کردند.
طباطبایی با اشاره به اینکه تعداد ثبت نام کنندگان در این دوره ۵۶ درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشت، تصریح کرد: در مشهد و کلات ۸۹۲ نفر ثبت نام کردند. از این ثبت تعداد ۲۳۶ نفر خانم و مابقی آنها را آقایان تشکیل داده‌اند. همچنین از تعداد آقایان ثبت نام کننده ۶۳ نفر آنها سابقه ثبت نام و نمایندگی ادوار در مجلس شورای اسلامی را داشته‌اند.
به گفته معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی، چهره‌های شاخصی هم در بین ثبت‌نام کنندگان وجود دارد که از جریانات مختلف‌ سیاسی هستند. همچنین از تعداد ۱۸ نفر نمایندگان فعلی ۳ نفر‌ ثبت نام نکرده‌اند.
وی با بیان اینکه اگر آگاه‌سازی صورت بگیرد مردم هم به وظیفه خودشان عمل و در انتخابات شرکت می‌کنند، عنوان کرد: باید جهاد تبیین صورت بگیرد. در این راستا گروه‌هایی هم در این زمینه تعیین کرده‌ایم تا پیام رسان ما به عموم مردم باشند.
طباطبایی تاکید کرد: طبق قانون جدید کمیته تبلیغات، پیش‌بینی شده است که امکانات عادلانه‌ای دراختیار نامزدها قرار گیرد.
معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی در پاسخ به سوالی مبنی بر رصد تخلفات انتخاباتی ادامه داد: هیئت پیشگیری از جرم وجود دارد و اقدامات، اخبار و اطلاعات را رصد ‌‌و‌ در صورت بروز تخلف تذکرات لازم را می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌هایی هم در قانون در این زمینه صورت گرفته و‌ کمیته حقوقی هم نیز پیگیری‌هایی انجام می‌دهد. برای اینکه تخلفی صورت نگیرد نیز باید آموزش‌های لازم و کافی داده شود.
طباطبایی با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی نیز از شخصیت‌های علمی مختلف و ایثارگران و‌ روحانیون تشکیل می‌شوند، گفت: ۸۶ هیئت اجرایی در استان خراسان رضوی تشکیل شده است.
معاون‌ سیاسی استانداری خراسان رضوی‌ با اشاره به تنوع احزاب در استان عنوان کرد: ۵۲ حزب‌ در استان وجود دارد که ۳۸ حزب فعالیت استانی و ۱۴ حزب در سطح ملی فعالیت دارند. با این نگرش خانه احزاب در استان خراسان رضوی فعال‌است و از همه گرایش‌های سیاسی ثبت‌نام کرده‌اند.
وی تاکید کرد: از امکانات دولتی نباید له یا علیه کسی استفاده شود و ما این اجازه را نخواهیم داد. هزینه‌های انتخابات و تبلیغات باید شفاف شود‌ و در این راستا از امکانات عمومی نمی‌توان‌ در زمینه تبلیغات استفاده کرد.
طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای لیست‌های متفرقه مذاکرات زیادی کرده‌ایم و امیدواریم این اتفاقات مجدد تکرار نشود. قطعا ما هم هوشمندانه‌تر عمل خواهیم کرد و از تبلیغات بعد از پایان رسمی آن جلوگیری می‌کنیم.
معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه یک بازرس نیز همواره در شعبه اخذ رای حضور دارد، تاکید کرد: ما وظیفه داریم انتخابات سالم برگزار کنیم و نگذاریم اتفاق خاصی رخ دهد. تاکنون تقلبی در انتخابات ما صورت نگرفته‌ است. قانون باید بدون تعارف اجرا شود و دغدغه ما در ستاد انتخابات همین است که انتخابات سالم برگزار شود.
وی تصریح کرد: جلساتی به صورت حزب به حزب برگزار کرده‌ایم و در شهرستان‌ها نیز جلسات مختلفی توسط فرمانداران برگزار می‌شود. همچنین خانه احزاب استان نیز در خیابان حرعاملی تحویل و شهرداری منطقه نیز آن را تجهیز کرده‌ است.
طباطبایی گفت: بیشترین آمار و دلیل تایید نشدن در مرحله اول مدرک تحصیلی و تعدادی هم بدلیل موضوع تابعیت تایید نشدند.
معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی به انتخابات خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: ثبت نام این انتخابات از ۱۴ آبان در مرکز استان و فرمانداری به صورت حضوری انجام خواهد شد.
وی در پایان یادآور شد: رقابت در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی خیلی جدی است و افراد سرشناس حزب‌های مختلف نیز ثبت نام کرده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود