تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 فروردین 1403 - 19:06
کد خبر : 7647

با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و شهرداری مشهد به بهره برداری رسید: 

طرح تعریض پل دهرود منطقه رسالت در مشهد

طرح تعریض پل دهرود، مسیر دسترسی سایت نهضت ملی مسکن (مهرگان) منطقه رسالت_دهرود در عید فطر در مشهد با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و شهرداری مشهد بهره‌برداری شد.

 

به گزارش رخداد پرس به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اتمام عملیات اجرایی طرح تعریض پل دهرود در آیین بهره برداری از این پروژه مشارکتی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با شهرداری مشهد گفت: این طرح به مناسبت عید فطر بهره برداری و برای استفاده در اختیار مردم قرار گرفت.

داعی افزود: یکی از مطالبات چندین ساله مردم به‌ویژه ساکنان محدوده دهرود تعریض پل موجود در این منطقه به علت ترافیک سنگین آن بود که پس از طرح موضوع وزارت راه و شهرسازی در راستای خدمت رسانی به ساکنان شهرک مهرگان و دسترسی بهتر و مناسب متقاضیان مسکن مهر و نهضت ملی مسکن و با توجه به موافقت شورای اسلامی شهر مشهد طرح ساخت یک دستگاه پل ۳ دهانه با عرشه تیر بتنی پیش‌ساخته بر روی کشف رود مجاور پل موجود برای روان شدن ترافیک مسیر رسالت به دهرود اجرایی شد.

وی گفت: درکنار طرح ساخت پل دهرود اصلاح هندسی قبل و بعداز پل برای کاهش ترافیک مسیر رسالت و بدنه سازی بخشی از رودخانه کشف رود با عرض عرشه ۱۲ متر و  با عرض ترافیکی مفید ۹ متر و با هزینه بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

داعی به رفع معارضات موجود در مسیر اجرای طرح اشاره کرد و افزود: یکی از معارضات سنگین در مسیر طرح وجود خط لوله انتقال آب بود که با هماهنگی با شرکت آبفا به همت سازمان عمران شهرداری مشهد جابجا شد.

وی گفت: پل دهرود با عرشه تیر بتنی پیش‌ساخته به طول ۲۶ متر در دهانه وسط و ۲ دهانه ۲۲ متری در طرفین، در مجموع به طول ۷۰ متر طول ایجاد شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان افزود: برای ساخت  پل دهرود ۲۴ عدد شمع، ۲۱ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۵۷۰ متر طول حفاری شمع، ۳۳۰ تن آرماتوربندی، ۷ هزار و ۴۰۰ متر قالب‌بندی، ۵ هزارو ۶۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی، ۴ هزارو ۷۰۰ تن آسفالت‌ریزی، هزارو ۳۰۰ متر طول جدول کاری و ۱۶۰ متر طول هند ریل نصب و اجراشده است.

اجرای این طرح آذر ۱۴۰۱ با مشارکت ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از وزارت راه و شهرسازی آغاز و اکنون به بهره برداری رسید.

برچسب ها :

ناموجود