تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1402 - 17:20
کد خبر : 5660

طرح متفاوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پاسداشت زبان فارسی :

شاهنامه در مقام پاسبانی از زبان فارسی، به نام های غیر ایرانی تذکر می‌دهد

در خاک گوهر خیز خراسان، خاورستان ادب پارسی، مردی از تبار خور، بسی رنج برده ست درین سال سی تا فارسی را پاس بداریم، چرا که : قدر زر، زرگر شناسند قدر گوهر، گوهری

به گزارش رخداد پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، این اداره کل طی نامه ای به مجتمع تجاری خواستار پاسداشت زبان فارسی در نام گذاری سردر اصناف شد.
متن این نامه بدین شرح است :
«به نام خداوند جان آفرین حکیم سخن در زبان آفرین مدیر ارجمند مجتمع تجاری موسوم به ویلاژتوریست با سلام و احترام به اطلاع می‌رساند متاسفانه نام واحد صنفی شما در زمره واژگان زبان فارسی قرار ندارد، این امر برای ما ایرانیان که در سپهر زبان و ادبیات فارسی ستارگان درخشانی چون فردوسی، حافظ، سعدی، مولانا، نظامی و… داریم شایسته نیست. به همین سبب از جناب عالی درخواست می‌شود در کمترین زمان با تغییر نام واحد صنفی خود به یکی از واژگان زیبای زبان فارسی دلبستگی و پایبندی خود را به زبان فارسی و هویت ملی نشان دهید. همکاران ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی آمادگی دارند در انتخاب نامی زیبا و برازنده با شما همفکری و همکاری نمایند، همچنین بر اساس تصمیم شورای پاسداشت زبان فارسی خراسان رضوی در خصوص رسانه ای کردن و اعلام عمومی نام جدید آن مجموعه تجاری هماهنگی های لازم صورت می پذیرد.»

برچسب ها :

ناموجود